گوناگون

افزایش 10 درصدی مصرف آب سمنانی‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان از افزایش 10 درصدی میزان مصرف آب در این استان نسبت به مدت مشابه پنج ماهه سال گذشته خبر داد.

عباس تجلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، با بیان اینکه میزان مصرف آب در 5 ماهه سال‌جاری 20.87 میلیون مترمکعب بوده است، افزود: سرانه مصرف آب در 5 ماهه امسال حدود 240 لیتر در شبانه روز بوده است.

تجلی با اشاره به کاهش منابع آبی در کشور و از جمله در استان سمنان، خواستار مصرف بهینه آب از سوی شهروندان استان شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان پس از تکمیل وارد مدار بهره برداری می شوند، تصریح کرد: از هفته دولت سال گذشته تا امسال پروژه‌هایی با ارزش بالغ بر 95 میلیارد ریال در استان اجرا یا تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

تجلی، اجرای 20 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، 6000 مترمکعب مخزن ذخیره آب، 20 کیلومتر نشت یابی شبکه توزیع آب و تعویض 5132 کنتور خراب مشترکین را از جمله پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان عنوان کرد و افزود: حفر و تجهیز 3 حلقه چاه، اجرای 7 کیلومتر خط انتقال آب، اصلاح و بازسازی 2300 فقره انشعاب فرسوده از دیگر پروژه‌های انجام شده در سال جاری بوده است.

وی تصریح کرد: در هفته دولت امسال، دو پروژه “تهیه و نصب الکترولیز نمک طعام و آب ژاول” در سمنان و یک حلقه چاه در شهرستان شاهرود به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا