گوناگون

افتتاح سومین فاز خط تولید کاشی در مشهد

هم‌زمان با هفته‌ی دولت سومین فاز خط تولید کاشی در شهرک صنعتی توس مشهد با ظرفیت تولید سالانه 700 هزار مترمربع کاشی در مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی خراسان، «علیرضا ناصری»، مدیرعامل شرکت کاشی تیما در این مراسم که دیروز(پنج‌شنبه ششم شهریورماه) با حضور مسئولان استانی و استاندار مرو ترکمنستان و هیئت همراه برگزار شد، گفت: ظرفیت تولید این کارخانه تاکنون دو میلیون و 300 هزار مترمربع کاشی در طول سال بود که با اضافه شدن خط تولید کنونی این ظرفیت به 3 میلیون مترمربع می‌رسد.

وی با اشاره به کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، تاجیکستان و گرجستان بعنوان مهم‌ترین بازارهای صادراتی محصولات این کارخانه، اظهار کرد: پارسال، 20 درصد محصولات ما به این کشورها صادر شد.

مدیرعامل شرکت کاشی تیما با اشاره به اشتغال مستقیم 174 نفر در دو خط تولید این کارخانه خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی خط سه تولید اشتغال مستقیم برای 20 نفر دیگر فراهم شد.

ناصری با بیان اینکه این شرکت کاشی یکی از واحدهای صنعتی ناصری است، افزود: این گروه شامل 12 طرح در خراسان بزرگ است و کاشی تیما کوچک‌ترین گروه صنعتی ناصری است.

وی گفت: گروه صنعتی ناصری همه‌ی نیازهای صنعت کاشی را از رنگ و لعاب تا خاک مورد نیاز را تولید می‌کند، این گروه در تولید کاشی و سرامیک با هدف صادرات محصولات به دیگر کشورها و رقابت با آن‌ها چرخه‌ای بزرگ ایجاد کرده است.

ناصری ادامه داد: هم‌اکنون خاک مورد نیاز برای تولید کاشی از 26 معدن فعال در سطح استان استخراج می‌شود و همین امر سبب کاهش قیمت تمام شده محصولات ما شده است.

به گزارش ایسنا، «رسولیان»، مدیرکل دفتر امور اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌رضوی نیز اظهار کرد: ترکمنستان از کشورهایی است که داشتن 500 کیلومتر مرز مشترک با خراسان‌رضوی آن را بعنوان دومین کشور هدف صادرات ما قرار داده است.

وی افزود: 30 درصد مجموع صادرات کشور به ترکمنستان مربوط به خراسان‌رضوی است که این صادرات از طریق مرزهای سرخس، لطف‌آباد و بازارچه مرزی باجگیران است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌رضوی میزان صادرات چهار ماهه‌ی نخست استان به ترکمنستان را هفت میلیون دلار برشمرد و افزود: عمده اقلام صادراتی به این کشور فرش، موکت، مواد غذایی، سیمان، سنگ آهن، مصنوعات پلی‌میری، لوازم خانگی و آشپزخانه و سرامیک و چینی بهداشتی است.

رسولیان هدف از انجام این بازدید را افزایش مبادلات و مراودات دو کشور در همه‌ی بخش‌ها به‌ویژه صادرات و گردشگری دانست و گفت: با تعامل هرچه بیشتر می‌توانیم زمینه‌های لازم برای این اهداف را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: نوع بازدید از کارخانجات متناسب با بیشترین کالاهای صادراتی به ترکمنستان بود و با توجه به اینکه ترکمنستان پس از افغانستان دومین شریک تجاری و بازار هدف صادراتی استان است لزوم تعامل و مراوده‌ی بیشتر با این کشور و به‌ویژه استان مرو احساس می‌شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا