گوناگون

توصیه‌ یک کارشناس به خانواده‌ها مبنی بر مصرف هفتگی ماهی چرب

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ماهی‎های چرب در هفته یک بار مصرف شود.

«محمود صیادبورانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ،منطقه‌ی زنجان، گفت: مصرف ماهی‎های چرب در هفته یک بار و ماهی‏‌های دیگر در هفته دو تا 3 بار توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: هم‎اکنون عمده ماهی‎هایی که در بازار استان عرضه می‌شود شامل قزل‎آلا، کپور ماهیان(کپور علفخوار، کپور نقره‎ای، کپورسوگنده، کپورمعمولی) ماهی‎های سفید دریای خزر(ماهی کفال دریای خزر، و انواع ماهی‎های جنوب (ماهی شیر، قباد، سرخو) است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص ماهی «تیلاپیا» و نحوه‌ی عرضه ‌یآن در استان، افزود: این ماهی که یکی از ماهی‎های چرب است در فروشگاه‎های بزرگ استان عرضه می‌شود. این ماهی جزو ماهی‎های وارداتی بوده که از آسیای جنوب‌شرقی وارد می‌شود و پرورش آن مختص به استان نیست.

صیادبورانی خاطرنشان کرد: پرورش این ماهی به صورت آزمایشی در برخی نقاط کشور در حال انجام است که بنابر نتایج به دست آمده و مطالعات مربوط به آن تصمیم به پرورش آن در دیگر نقاط انجام می‌شود.

وی در خصوص ماهی تیلاپیا، ادامه داد: این ماهی بعلت تک جنسی بودن زاد و ولد فراوانی دارد و برای پرورش ماهی مناسب است.

مدیر امور شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص مزیت‎های پرورش این ماهی، خاطرنشان کرد: این ماهی در محیط پرورش که کمبود اکسیژن و کمبود سطح آب دارند مقاوم هست و از این لحاظ مشکلی ایجاد نمی‎کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا