گوناگون

افزایش 30 درصدی مسکن در مناطق زلزله زده ارسباران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تعداد مسکن در مناطق زلزله زده ارسباران پس از بازسازی 30 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، قربان محمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازسازی و مقاوم سازی بیش از 43 هزار واحد مسکونی زلزله زده در استان اظهار کرد: به منظور بازسازی و مقاوم سازی این تعداد مسکن هفت هزار و 210 میلیارد ریال هزینه شده است که از این میزان، چهار هزار و 330 میلیارد ریال آن به صورت تسهیلات، یک هزار و 380 میلیارد ریال آن به صورت وام بلاعوض و یک هزار و 500 میلیارد ریال نیز به صورت تسهیلات مسکن مهر به متقاضیان پرداخت شده است.

وی از اجرای طرح هادی روستایی در 21 روستای مناطق زلزله زده خبرداد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها بالغ بر 70 میلیارد ریال هزینه شده است.

محمدی ادامه داد: اجرای طرح هادی روستایی در 300 روستای مناطق زلزله زده نیازمند بودجه‌ای معادل یک هزارو 600 میلیارد ریال است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: هدف از تهیه و اجرای طرح هادی روستایی ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی‌ است.

محمدی گفت: موثرترین اقدام در کاهش مهاجرت‌ها اجرای طرح هادی و مقاوم سازی اماکن مسکونی در روستاها است.

وی با اشاره به بازسازی هشت مسجد در مناطق زلزله زده ارسباران گفت: با توجه به حجم خسارت صورت گرفته از این هشت مسجد، سه مورد بازسازی و پنج مورد دیگر مقاوم سازی شد.

وی با اشاره به پراکندگی این مساجد در مناطق زلزله زده افزود: این مساجد در روستاهای شالی، گیویج، عباس آباد و هرزنق هریس، قراجه ملک، مهترلو و نصیرآباد ورزقان و وردین اهر به افتتاح رسیدند.

محمدی گفت: در مجموع برای این هشت مسجد، زیربنای دو هزار و 350 مترمربع در نظر گرفته شده و 17 میلیارد ریال نیز اعتبار برای ساخت این مساجد اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا