گوناگون

الحاق تالاب بین المللی و محدوده شهری انزلی به منطقه آزاد/ معافیت عوارض ورود خودرو های عمومی اجرا شد

رضا مسرور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بخشی از تالاب بین المللی و محدوده شهری انزلی در صورتیکه اعتبارات عمرانی دستگاه های دولتی کاهش نیابد به محدوده منطقه آزاد اضافه خواهد شد.

وی همچنین اظهارداشت: این طرح برای تصویب تا پایان سال جاری به هیئت دولت تقدیم می شود.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه تاکنون چند طرح گردشگری در منطقه آزاد انزلی به مرحله اجرا در آمده است، بیان داشت: طرح ساحل سازی، طرح نورپردازی، دو طرح  شنا برای آقایان و بانوان و همینطور عملیات اجرایی مرکز همایش و نمایشگاهی از سوی این سازمان در حال انجام  است.علاوه بر این ساخت هتل، مراکز اداری و تجاری از سوی بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که منطقه آزاد انزلی چه زمانی به سطح مناطق آزاد طراز اول کشور به ویژه کیش می رسد، افزود: هر منطقه نسبت به منطقه دیگر دارای تفاوت های اساسی است.

مسرور تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی از لحاظ تجارت وضعیت بهتری نسبت به منطقه آزاد کیش دارد.

وی اذعان داشت: منطقه آزاد کیش یک جزیره مستقل ولی منطقه آزاد انزلی متصل به سرزمین اصلی و دارای مشکلاتی است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در جزیره کیش بحثی تحت عنوان زمین و معارض وجود ندارد، گفت: در این منطقه مشکلات زیادی وجود دارد که با تعامل، تلاش و برنامه می توان بر مشکلات فائق آمد.

وی در ادامه بر ضرورت توسعه سرمایه گذاری  و جذب گردشگر خارجی در منطقه آزاد انزلی تاکید کرد و افزود: هم اکنون تفاهم نامه ای با هدف ورود تورهای گردشگری خارجی به این منطقه با تورگردان های کشور منعقد شده است.

مسرور در پاسخ به خبرنگار مهر  مبنی بر اینکه در ظاهر  برای نوسازی ناوگان شهری وعمومی هم منطقه آزاد انزلی برنامه هایی منجمله “اجرای معافیت عوارض ورود خودرو دارد”، گفت: معافیت عوارض ورود ناوگان عمومی می تواند یک ظرفیت خوبی برای نوسازی خودروهای و همچنین ارتقای رفاه حال شهروندان باشد.

وی تاکید کرد: شهرداری ها باید از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره گیری کنند.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تجارت چمدانی یا کالای همراه مسافر  یکی از مطالبات مهم مردم استان گیلان از منطقه آزاد انزلی  است که از بدو تاسیس این منطقه در سال 1384 از آن محروم بوده است، افزود:  منطقه آزاد انزلی موفق به اخذ مجوز از گمرک ایران برای عملیاتی کردن کامل این طرح شده است.

وی اذعان داشت: بازخورد این طرح روز به روز در حال بهتر شدن است.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا