گوناگون

امام جمعه تبریز: بنیاد شهید توجه بیشتری به توسعه فرهنگ شهادت داشته باشد

81145861 5663673

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان افزود: به طور قطع اگر این فرهنگ در جامعه گسترش یابد، نه تنها نگرانی در خصوص آینده کشور نخواهیم داشت بلکه این موضوع موجب نگرانی استکبار می شود.

وی گفت: مردم انتظار دارند مسوولان بنیاد شهید و زیر مجموعه آن ادامه دهندگان راه شهدا باشند و اگر در این راه توفیق یابند می توان آینده نظام را تضمین کرد.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: همانگونه که واژه شهادت و ایثار در جامعه از قداست خاصی برخوردار است، بنیاد شهید نیز جایگاه و قداست ویژه ای در بین مردم دارد چرا که این نهاد با یادگاران شهدا در ارتباط است.

وی با اشاره به پیشینه این بنیاد و بیان اینکه امام خمینی (ره) پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه ویژه ای به مسایل و مشکلات این قشر داشت، گفت: پس از پیروزی انقلاب و رسمی شدن فعالیت های این بنیاد، خدمات ارزنده و قابل تقدیری به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران ارایه می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه گاهی گزارشاتی مبنی بر تغییر نام خیابان ها و کوچه ها از نام شهیدان به نام گل ها مشاهده می شود، بر رسیدگی و جلوگیری از اینگونه اقدامات توسط مسوولان ذیربط به ویژه شهرداری ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید قداست این امر در جامعه حفظ شود، گفت: خانواده شهدا و ایثارگران نیز باید در عملکرد خود مواظب باشند که تا سوژه ای به دست دشمنان نظام داده نشود.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به واگذاری برخی مستغلات این بنیاد به بخش خصوصی به صورت اجاره ای، تاکید کرد: باید در اینگونه موارد نیز نظارت کامل و دقیقی بر رعایت فرهنگ اسلامی در این اماکن که وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران است، اعمال شود چرا که مردم از این نهاد مقدس انتظارات فراوانی دارند.

در این آیین با اهدا لوح تقدیر از خدمات بهلول نعمتی به عنوان مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی تقدیر و قاسم صمدیان به عنوان مدیرکل جدید این بنیاد معرفی شد.

7240/587

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا