گوناگون

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان: تمام مشکلات و اختلافات با مذاکره حل می شود

81179329 5722211

مولوی ˈعبدالحمید اسماعیل زهیˈ روز سه شنبه در مراسم دانش آموختگی طلاب علوم دینی حوزه عین العلوم شهر ˈگُشتˈ سراوان افزود: افراط در کارها چیزی جز ضرر و زیان برای انسان به دنبال ندارد و در این مسیر شیعه و سنی آسیب می بینند.

وی ابراز داشت: مسیر اهل سنت افراط نبوده و نیست چراکه در سایه اعتدال، گفتمان، وحدت و عقلانیت و از راه قانون مطالبات قابل پیگیری است.

امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان همچنین با اشاره تلاش عده ای برای ایجاد ناامنی در مرزهای کشورمان، افزود: توصیه ما روحانیون اهل سنت به افرادی که به هر دلیل با نظام مشکل دارند این است که براساس گفتمان و اعتدال و از راه مذاکره و مسیر قانون مطالبات و خواسته های خود را پیگیری کنند و قطعا نتیجه لازم را خواهند گرفت.

اسماعیل زهی اظهار داشت: برقراری تفاهم و همدلی در میان افراد جامعه و تقویت اتحاد، اعتدال و رعایت اخوت و برادری و حفظ وحدت میان شیعه و سنی و اقوام ازخواسته های مهم علما و بزرگان اهل سنت است.

وی بیان کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید، دولت اعتدال و گفتمان است و در سایه حمایت و تدابیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تامین منافع ملت در عرصه داخل و خارج بویژه سیاست خارجی فعالیت و تلاش زیادی دارد.

مولوی اسماعیل زهی همچنین با تبریک مبعث حضرت رسول (ص) و برشمردن سیرت پاک نبوی در ابعاد مختلف اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی بر ضرورت توجه به فراگیری علوم دینی و پایبندی به نماز تاکید کرد.

همچنین در این مراسم ˈهدایت الله میرمرادزهیˈ نماینده مردم شهرستانهای سراوان، سیب سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاشهای دولت برای توسعه منطقه برضرورت گازرسانی به شهرهای جنوب شرق سیستان و بلوچستان و رفع نیازهای بهداشت و درمانی منطقه تاکید کرد.

ˈدرویش ناروییˈ فرماندار شهرستان سراوان و مولوی ˈسید محمدیوسف حسین پورˈ مدیرحوزه علمیه عین العلوم نیز در سخنانی بر حفظ وحدت و حمایت از برنامه های دولت تاکید کردند.

در این مراسم 50 نفر از دانش آموختگان مدرسه دینی گُشت مفتخر به مولوی، حافظ و فاضله شدند.

شهرستان سراوان جنوب شرقی ترین نقطه جغرافیایی ایران محسوب می شود و حوزه علمیه شهر گُشت از مهم ترین مدارس دینی اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان به فاصله تقریبی 350 کیلومتری زاهدان قرار دارد.

7312/2729

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا