گوناگون

امام جمعه مشهد هیاتهای مذهبی را از برخوردهای احساسی و نسنجیده بر حذر داشت

81156869 5682445

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈسید احمد علم الهدیˈ روز پنجشنبه در همایش مسوولین هیات های رزمندگان اسلام سراسر کشور در مشهد افزود: استکبار جهانی در صدد است با سوء استفاده از احساسات مسلمانان شیعه و سنی، بستر را برای ایجاد تفرقه بین آنان فراهم کند.

وی اظهار داشت: در این راستا برخی سایت ها و دفاتر به عنوان مرجعیت راه اندازی شده که ابزار استکبار جهانی هستند و مرکز هدایت کننده آنان در خارج از کشور و در دست دشمنان است.

امام جمعه مشهد گفت: آنان به اسم شیعه علیه شیعه و به ضرر آن فعالیت می کنند و می خواهند مسلمانان را به جان همدیگر بیاندازند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، تعداد مسلمانان در جهان افزایش یافته و این امر حتی در کشورهای کمونیستی نیز مشاهده می شود که برای استکبار جهانی خوشایند نیست.

آیت الله علم الهدی اظهار داشت: وهابیت (وهابیت سنی) و تحجر ( تحجر شیعه) دو لبه یک قیچی هستند که در راستای اهداف دشمن حرکت می کنند.

وی گفت: رسالت اصلی هیات رزمندگان اسلام، خنثی کردن توطئه دشمنان برای تفرقه بین شیعه و سنی است.

امام جمعه مشهد افزود: وظیفه ما جذب همه محبت ها است زیرا حضرت ولی عصر (عج) برای اصلاح جهان و حکومت جهانی ظهور می کنند و نه تنها ولی امر مسلمانان بلکه ولی تمام مردم دنیا هستند.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این همایش به استفاده از ظرفیت هیاتهای مذهبی برای ارتقای روحیه انقلابی تاکید کرد و گفت: هیاتهای مذهبی باید تقابل بین حق و باطل را ترویج نموده، فریضه ˈامر به معروف و نهی از منکرˈ و شعار ˈهیهات من الذلهˈ را احیا کنند.

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، هیاتهای مذهبی را به مقابله با خرافه و پرهیز از سلیقه محوری فراخواند و افزود: هیاتهای مذهبی باید دین، ولایت و تکلیف را محور فعالیت های خود قرار داده و از پرداختن به سلایق شخصی بپرهیزند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در هیات های مذهبی نباید تنها به ذکر واقعه عاشورا اکتفا کرد بلکه باید تفکر حضرت امام حسین (ع) در این هیات ها تبیین و ترویج شود.

وی اظهار داشت: هیات رزمندگان اسلام در این زمینه باید پیشرو بوده و به الگویی برای دیگر هیات ها تبدیل شود.

همایش مسوولین هیات های رزمندگان اسلام سراسر کشور در مشهد فردا نیز ادامه می یابد/2

664/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا