گوناگون

امنیت نداشتن تجهیزات تفریحی پارک‌ها، علت تعطیلی شهربازی‌های سنندج

مسئول استانداردسازی تجهیزات تفریحی اداره‌ی استاندارد کردستان گفت: پیگیری‌های مکرر اداره‌ی استاندارد و پلمب شدن وسایل شهربازی‌ها به علت تأمین امنیت و حفظ جان کودکان در مراکز تفریحی است.

«فیروزه راه هدایت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، در رابطه با تعطیلی شهربازی‌های سنندج اظهار کرد: منطبق نبودن وسایل بازی با استانداردهای لازم، موجب پلمب کردن آنها شده است.

وی با اشاره به این مطلب که تذکرات زیادی در رابطه با استانداردسازی وسایل بازی در شهربازی‌ها به بهره‌برداران داده شد، افزود: رعایت نکردن قوانین استانداردسازی از سوی بهره‌برداران سبب شد تا اداره‌ی استاندارد از طریق مراجع قضایی مسأله را پیگیری کند.

مسئول استانداردسازی تجهیزات تفریحی اداره‌ی استاندارد کردستان گفت: اداره‌ی استاندارد از طریق سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سنندج مسأله را پیگیری کرده و به‌علت منطبق نبودن شرایط با استانداردهای روز موجب پلمب کردن شهربازی‌های پارک کودک و پارک ملت سنندج شد.

وی تصریح کرد: وسایل و تجهیزات تفریحی پارک نشاط و پارک معلم سنندج که هم‌اکنون اجازه‌ی بهره‌برداری ندارند، تا پایان دی‌ماه وقت دارند برای استانداردسازی تجهیزات اقدام کنند.

راه هدایت ادامه داد: در صورتی که تا پایان دی‌ماه تجهیزات این پارک‌ها استانداردسازی شوند، اجازه‌ی بهره‌برداری از سوی اداره‌ی استاندارد داده می‌شود و در غیر این صورت حق بهره‌برداری ندارند.

مسئول استانداردسازی تجهیزات تفریحی اداره استاندارد کردستان با اشاره به وسایل بازی مهد کودک‌ها خاطرنشان کرد: طی پیگیری‌های مکرر اداره‌ی استاندارد، از تجهیزات تفریحی مهد کودک‌ها و مدارس بازدید و وسایل غیر استاندارد این مراکز جمع‌آوری شد.

راه هدایت یادآور شد: تلاش اداره‌ی استاندارد بر قلع و قمع این مراکز نیست و در صورت داشتن تجهیزات غیراستاندارد ابتدا با تذکرات و آموزش‌های لازم بهره‌برداران آگاه می‌شوند و در صورت رعایت نکردن استانداردها، از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: از استاندار محترم، شهرداری و شورای شهر سنندج می‌خواهیم شرایطی را فراهم کنند که شهربازی‌های استاندارد و برابر مقررات در استان تأمین شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا