گوناگون

امنیت کشور مرهون تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد؛ با تبریک به مناسبت سی امین سالروز تأسیس وزارت اطلاعات، با اشاره به تلاش های این وزارت خانه برای حفظ امنیت و کیان نظام مقدس اسلامی، اظهار داشت: حضور و تلاش فعالان و کارکنان وزارت اطلاعات در حوزه های مختلف کشور و نظام اسلامی سبب شده تا دشمنان نتوانند نقشه های شوم خود را در این کشور اجرایی کنند.

وی با بیان این که هوشیاری کارکنان وزارت اطلاعات سبب شده تا در این سال ها بسیاری از توطئه های دشمنان برای آسیب رسانی به کشور شناسایی و خنثی شوند، افزود: بخش اعظمی از امنیت و آرامش امروز کشور در مقایسه با سایر کشورهای منطقه مرهون تلاش ها وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) است.

خطیب موقت نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و چهارم ذی الحجه، سالروز مباهله پیامبر اسلام(ص) با نصارای نجران در سال دهم هجری قمری، اظهار کرد: در روز مباهله قرار بر این بود تا مسلمانان و مسیحیان نجران یکدیگر را نفرین کنند، تا خدا طرف دروغگو را عذاب کند.

وی اضافه کرد: در این رویداد بر اساس روایات متعدد شیعه و سنی حضرت محمد(ص)؛ علی(ع)، فاطمه(س) و حسن و حسین(ع) را با خود به میعادگاه برد و مسیحیان نیز وقتی دیدند وی به قدری مطمئن است که تنها نزدیکترین خویشانش را با خود آورده، بیمناک شدند و پذیرفتند که جزیه بپردازند.

به گفته حجت الاسلام نوری مهم ترین دستاورد مباهله با نصارای نجران اثبات حقانیت دین اسلام و باطل بودن مکاتب و نگرش های دیگر در برابر این دین الهی بود.

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته تربیت بدنی، به تشریح دستورات دین مبین اسلام برای ورزش کردن و تلاش برای سلامت جسم پرداخت و افزود: ورزش برای دست یابی به سلامت جسمی و روحی یکی از تأکیدات مکرر دین مبین اسلام محسوب می شود چرا که یکی از ملزومات دست یابی به سلامت معنوی و تفکری سالم، داشتن سلامت جسمی است.

وی با بیان این که جامعه ورزشکار، جامعه ای پرتلاش، زنده، با نشاط و با استقامت خواهد بود، تصریح کرد: جامعه و نظام اسلامی ایران امروز به این طراوت و نشاط و سرزندگی نیاز دارد به همین دلیل پرداختن به ورزش و رفع موانع موجود در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام نوری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی به مسئله خانواده و تسهیل ازدواج جوانان پرداخت و گفت: باید خانواده ها با الگو قرار دادن وصلت و زندگی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) زمینه برای تشکیل خانواده برای جوانان را تسهیل کنند.

وی اضافه کرد: حضرت محمد(ص) در مسئله خواستگاری امام علی(ع) از حضرت فاطمه(س)، شرایط را برای سر گرفتن این وصلت بسیار سهل کردند و امروز نیز خانواده ها باید با تأسی از حضرت محمد(ص) و ائمه معصومین(ع) برای رفع این مشکل پیشگام باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا