سیاسی

امير اسماعيلي: گنبد آهنین سامانه اي پوشالي است

به گزارش ميهن پست – فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه “هیچ کشوری حتی با بالاترین سطح تکنولوژی نمی‌تواند ادعا کند در برابر همه حمله‌های هوایی، دریایی و زمینی مصون است”، گفت:‌ گنبد آهنین رژیم صهیونیستی یک توهم است.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه اختتامیه جشنواره قرآنی ماه رمضان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه “گنبد آهنین یک توهم است”، اظهار کرد: بهترین ادله ما قرآن کریم است. ببینید چه بلایی بر سر سپاه ابرهه آمد و به نظر من موشک‌های حماس همان سنگ‌های ابابیل است.

به نقل از ايسنا ، وی درباره فعالیت‌های پدافند هوایی برای حفظ امنیت پروازهای کشور با توجه به تحولات اخیر عراق نیز گفت:‌ پدافند هوایی سابقه همکاری با سازمان هوایی کشور را داشته است. در جنگ نفت، پدافند هوایی امنیت بسیاری از پروازها را که از فضای جمهوری اسلامی استفاده می‌کردند برقرار کرد. در حال حاضر نیز بخشی از فضای عراق ناامن شده است؛ بنابراین تعدادی از پروازها از آسمان ایران انجام می‌شود. جمهوری اسلامی ایران بر اساس تمام قواعد بین‌المللی و در راستای کمک به همسایه، تمام اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا امنیت مسیر پروازی حفظ شود.

اسماعیلی در ادامه درباره اقدامات پدافند هوایی در غرب کشور اظهار کرد:‌ پدافند هوایی همیشه به صورت 360 درجه‌ای فکر و عمل می‌کند. مهم این نیست که در کدام منطقه تحرکی اتفاق افتاده باشد زیرا پدافند به صورت لایه‌وار و همچون شبکه متصل به هم عمل می‌کند و از نوار مرزی به داخل عمق، از عمق به عمق نزدیک‌تر و از آنجا به مرکزیت یا قلب فرماندهی متصل است.

فرمانده پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش ادامه داد:‌ پدافند هوایی هوشیاری خود را حفظ کرده و اکنون سامانه‌هایی را که پیش از این حس نمی‌کرده که لازم باشد، در مدار عملیاتی وارد کرده است تا لایه‌های دفاع هوایی را منسجم‌تر و مستحکم‌تر کند.

وی در پایان تاکید کرد: پدافند هوایی وضعیت‌های دفاعی مختلفی را قائل است و نمی‌شود همه کشور را به صورت اورژانس درآورد. ما اکنون راه‌های مقابله با حملات هوایی را در نظر گرفته‌ایم و همچنین اقداماتی را در زمینه پشتیبانی انجام داده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا