گوناگون

انتخاب 12 غرفه برتر نمایشگاه کتاب تهران/ معیارهای کمیته هم سلبی و هم ایجابی بود

ابوالفضل عربشاهی مدیر کمیته انتخاب غرفه های برتر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به معرفی این غرفه ها در مراسم پایانی نمایشگاه که ساعت 10 صبح فردا شنبه 20 اردیبهشت با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مجموعه جنوبی مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می شود، گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران 12 غرفه در بخش های مختلف انتخاب شده اند.

وی افزود: در بخش ناشران داخلی 4 غرفه انتخاب شده اند که در هر یک از زیرمجموعه های ناشران عمومی، ناشران دانشگاهی، دانشگاهی آموزشی و ناشران کودک و نوجوان، یک غرفه انتخاب شده است.

عربشاهی اضافه کرد: در بخش بین الملل نمایشگاه هم سه غرفه، در بخش ناشران الکترونیک 2 غرفه و در بخش عفاف و حجاب هم برگزیده شده اند.

همچنین به گفته مدیرکمیته انتخاب غرفه های برتر  بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بخش سازمانهای دولتی هم بیش از 5 غرفه انتخاب شده اند که البته تنها لوح سپاس و تندس اهدا خواهد شد. توضیح اینکه در بخش های قبلی علاوه بر لوح سپاس و تندیس جایزه نقدی هم به مسئولان غرفه های برگزیده اعطا خواهد شد.

وی همچنین در باره شیوه انتخاب غرفه های برتر نمایشگاه امسال کتاب تهران گفت: ما بر اساس شیوه نامه ای که به همین منظور طراحی کرده بودیم، دست به انتخاب زده ایم که این شیوه نامه دو معیار کلی ایجابی و سلبی را مد نظر داشته است. موارد ایجابی شامل مسائلی از قبیل زیباسازی و فضاسازی در غرفه و پایبندی به ضوابط و مقررات نمایشگاه  و موارد سلبی هم شامل گزارش هایی که عمدتا از کمیته های نظارتی تهیه شده است که طبیعتا غرفه نباید این موارد را داشته باشد.

به گفته مدیر کمیته انتخاب غرفه های برتر بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران متشکل از افراد زیر است: معاون فرهنگی و اجرایی نمایشگاه، مدیران کمیته های ناشران داخلی، ناشران خارجی، رسیدگی به تخلفات ناشران، حراست، رسیدگی و پاسخگویی به شکایت مردمی، نظارت و ارزیابی محتوایی و کمیته انتخاب غرفه برتر.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا