گوناگون

اهالی نیر یک میلیارد و 828 میلیون ریال زکات پرداخت کردند

81198605 5756392

یحیی همزه اربابی روز پنجشنبه در جلسه شورای زکات نیر افزود: از محل زکات جمع آوری شده 378 میلیون ریال و از محل تشویقی زکات بیش از 427 میلیون ریال برای رفع مشکلات معیشتی ، عمرانی ، درمانی و فرهنگی نیازمندان هزینه شده است.

وی ارتقای و تعالی فکری و فرهنگی و خودکفایی خانواده ها و توسعه مشارکت های مردمی را از برنامه های اولویت دار این اداره دانست و گفت: این نهاد با گسترش حس نوعدوستی و اعتماد سازی در بین خیرین و با محور قرار داد مساجد ارتباط سالمی بین غنی و فقیر برقرار می کند.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر هم در این جلسه گفت: زکات عامل پاکی اموال و تزکیه نفس است و تربیت جامعه ارتباط تنگاتنگی با انجام تکالیف

دینی به ویژه پرداخت زکات دارد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی افزود: اولویت هزینه زکات رفع نیاز فقرا و نیازمندان است و با پرداخت زکات و فراهم شدن عدالت اجتماعی و اقتصادی در جامعه اسلامی شاهد حفظ آبروی نیازمندان ،کاهش فقر و فاصله طبقاتی و فساد خواهیم بود.

مقدسی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات شورای زکات در روستاها گفت: جلسات آینده شورای زکات قبل از ماه مبارک رمضان در روستاهای بخش کورائیم و مرکزی برگزار خواهد شد.

وی افزود: روستاهای مودی زکات در اولویت اجرای طرح های عمرانی قرار دارند.

7116/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا