گوناگون

اهدای خون اهدای زندگی، فعالان فرهنگی به یاری نیازمندان آمدند

81232269 5814283

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین معنوی شماری از خبرنگاران و فعالان فرهنگی اجتماعی استان کردستان بعد از افطار، 450 سی سی (یک واحد خونی) خود را اهداء کردند.

مدیرکل انتقال خون کردستان که به میان خبرنگاران و فعالان فرهنگی آمده بود در سخنانی گفت: در استان کردستان هر ساله بیش از 30 هزار نفر به دو مرکز انتقال خون در سنندج و سقز مراجعه می کنند که از این تعداد بیش از 28 هزار نفر موفق به اهدای خون می شوند.

محمد سعید کریمیان افزود: در روزهای معمولی سال به صورت روزانه حدود 120 نفر اهدای خون می کنند اما این میزان در ایام ماه مبارک رمضان به حدود 40 نفر می رسد.

وی اظهار کرد: فرهنگ غنی و باورهای اعتقادی مردم متدین کردستان موجب شده است علاوه بر تأمین نیازهای استان بتوانیم نیاز دیگر استان ها را نیز برطرف کنیم.

به گفته وی همه اقشار مختلف مردم در این حرکت خداپسندانه حضوری فعال دارند اما حضور اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی در این عرصه، موجب افتخار برای مجموعه انتقال خون استان بوده و این حرکت عظیم بدون شک زمینه ساز توسعه خدمات در این خصوص خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون کردستان افزود: میانگین اهدای خون بانوان در کشور هفت درصد است اما این میزان در کردستان تا پایان سال 91 بیش از 14 درصد بوده و هم اکنون نیز شاخص اهدای خون بانوان کردستانی بیش از میانگین کشوری است.

کریمیان اضافه کرد: بیماران تالاسمی، انعقاد خون، مجروحان تصادفات و جراحی های بیمارستانی از جمله جامعه هدف ما بوده و در ایام عادی سال مراکز اهدای خون استان از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا 7 و 30 دقیقه شب و در ایام مبارک رمضان از 7 و 30 دقیقه صبح تا 14 ظهر و 7 و 30 دقیقه شب تا 12 شب پذیرای اهدا کنندگان هستند.

وی از کمبود نیروی انسانی به عنوان مشکل پیش روی این اداره کل نام برد و اظهار امیدوای کرد با نگاه ویژه مسوولان استان وضعیت استخدامی های این اداره کل به زودی مشخص شود تا بتوانیم با جذب نیروی مورد نیاز پاسخگوی همت و ایثارگری مردم استان باشیم.ک/3

7346/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا