گوناگون

ایران و آفریقای جنوبی در زمینه های بهداشتی و آموزشی همکاری می کنند

81213735 5782683

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، «حسن اسدی لاری» مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت با «روبوشه» مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه آفریقای جنوبی که به همراه وزیر امور خارجه آن کشور به ایران سفر کرده، دیدار کرد.

براساس این گزارش، «روبوشه» در این دیدار بر اهمیت همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف از جمله بهداشت، آموزش پزشکان و کادر درمانی آفریقای جنوبی، ارائه خدمات به بیماران و انجام جراحی های تخصصی بر اهمیت خدمات پیشگیری و ارائه جامع خدمات تاکید کرد.

وی با اشاره به نیاز فراوان نظام سلامت آفریقای جنوبی به کادر تخصصی، از جمهوری اسلامی ایران خواست تا نسبت به آموزش کادر پزشکی عمومی و متخصصین آفریقای جنوبی اهتمام ورزد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت نیز در این دیدار، ضمن استقبال از همکاری نزدیک با کشور آفریقای جنوبی، بر آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در زمینه ها و عرصه های مختلف بهداشت عمومی، صدور تجهیزات پزشکی، آموزش دانشجویان آفریقای جنوبی در رشته پزشکی، توسعه نظام سلامت، برگزاری دوره و کارگاه های آموزشی، صادرات دارو ( ژنریک و بیوتکنولوژیک) و مراقبت های اولیه بهداشتی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش در پایان این دیدار مقرر شد، پیش نویس یادداشت تفاهمنامه بهداشتی با محوریت موضوعات مورد توافق طرفین از سوی وزارت بهداشت تهیه و تا قبل از سفر وزیر بهداشت آن کشور به طرف آفریقایی ارسال تا طی سفر او به ایران به امضا برسد.

اجتمام(1) ** 9185 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا