گوناگون

بارندگی سبب رانش زمین در چالوس شد

فرماندار چالوس با بیان اینکه بارندگی سبب رانش زمین در چالوس شد، گفت: بر اثر بارش‌ها و تأثیرگذاری این امر به شرایط حاکم بر زمین، ساعت‌ها گذشته شاهد رانش زمین در روستای «دارکلا علیا» در بخش مرکزی شهرستان چالوس بودیم.

«محمدناصر زندی» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی مازندران، با اشاره به اینکه مطابق با پیش‌بینی هواشناسی بارش‌ها از دیشب(شنبه سوم آبان‌ماه) در چالوس آغاز شده است، گفت: خوشبختانه آسیب جدی براثر این بارش‌ها به منازل و معابر سطح شهرستان وارد نشده است.

وی با اشاره به اینکه براثر این بارش‌ها و تأثیرگذاری آن به شرایط حاکم بر زمین، ساعت‌های پیشین شاهد رانش زمین در روستای «دارکلا علیا» در بخش مرکزی شهرستان چالوس بودیم، افزود: براثر این امر چند سنگ و توده‌ی سنگی به سمت منازل مسکونی در مناطق پائین‌دست این روستا روانه شد که خوشبختانه در این حادثه آسیبی به این اماکن وارد نشده است.

فرماندار چالوس با اشاره به اینکه احتمال بروز خطرات احتمالی در این روستا و بخش وجود دارد، تصریح کرد: در صورت بروز رانش دیگری در این منطقه، شاهد بروز مشکلات جدی می‌شویم از این‌رو هم‌اکنون کارشناسان بنیاد مسکن در حال بررسی شرایط حاکم بر این منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه بارش باران در شهرستان چالوس کاهش یافته است، افزود: براثر بارش‌های هفته‌ی گذشته، 20 میلیارد تومان خسارت به زیر ساخت معابر و خیابان، مخابرات، برق، آب و گاز این شهرستان در دو بخش شهری و روستایی وارد آمده است.

زندی با اشاره به اینکه بارندگی‌های هفته گذشته سبب آبگرفتگی 3 منطقه شهر و 10 روستای شهرستان چالوس شد، خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی در منطقه «هچیرود» مشهودتر بود، چون حدود 70 درصد منازل و معابر این شهر درگیر این مشکل شده بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا