گوناگون

بازار بلوک تا دو هفته آینده در بورس راه اندازی می شود

81199154 5757326

به گزارش روز جمعه ایرنا، علی صحرایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این بازار بر اساس مطالعات انجام شده راه اندازی می شود، افزود: وقتی سهامدار عمده بخواهد حجم سنگینی از سهام را خریداری کرده و بفروشد این امر روی بازار عادی اثر می گذارد.

وی ادامه داد: هر چند این معاملات در سایر کشورها به صورت مذاکره ای انجام می شود، اما در ایران به صورت اختیاری و در بازار بلوک و در نماد عادی انجام خواهد شد.

به گفته معاون بازار شرکت بورس و اوراق بهادار، زیر ساخت فنی این بازار در حال آماده سازی است و تا دو هفته دیگر راه اندازی می شود.

** هم اکنون عرضه اولیه سهام شرکت ها در بورس انجام نمی شود

صحرایی با بیان اینکه، هم اکنون عرضه اولیه سهام شرکت ها در بورس انجام نمی شود، اظهار داشت: باید روال پذیرش شرکت ها طی شود و سهام شرکت ها پس از عرضه به قیمت خریداری خواهد شد.

** دلایل عقب گرد شاخص کل بورس

صحرایی در خصوص دلایل عقب گرد شاخص کل بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: دلیل این امر جو روانی بازار است، زیرا از نظر بنیادی ریسک بیشتری به شرکت ها وارد نشده است، ضمن اینکه برخی از سرمایه گذاران در انتظار رویدادهای سیاسی هستند.

** تخصیص کمتر از 10 درصد از حمایت بانک ها به بورس تا کنون

معاون بازار شرکت بورس و اوراق بهادار در خصوص حمایت چهار هزار میلیارد تومانی بانک ها از بازار سرمایه نیز گفت: این حمایت ها به تدریج در حال انجام است و هم اکنون کمتر از 10 درصد از این مبلغ به بازار تزریق شده است.

وی پیش بینی کرد: وضعیت بازار سرمایه در پایان تیر ماه و فصل برگزاری مجامع بهبود یابد، زیرا با برگزاری مجامع و ارایه اطلاعات میزان شفافیت بازار افزایش می یابد.

اقتصام(3)**9141**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا