گوناگون

بازار سرمایه ابزاری برای خروج از رکود تورمی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سیاستگذاران اقتصادی کشور باید ساز و کاری اتخاذ کنند که از طریق آن، خروج از رکود و تورم به صورت همزمان باشد، چرا که برنامه ریزی برای یک بخش به تنهایی، باعث فرو رفت بیشتر در این چاله می شود.

ایرج ندیمی در رابطه با راهکارهای خروج از رکود تورمی گفت: برای خروج از این معضل، باید مسئولان کشوری دست به دست هم در راستای کاهش تورم و خروج از رکود به صورت همزمان گام بردارند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت تمام تلاش خود را در راستای کاهش نقدینگی و تورم به کار گرفته، اما برای سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و کاهش واردات باید سرمایه گذاری در جهت خروج از رکود تعریف کرد، یعنی باید با تزریق پول و پرداخت تسهیلات به تولید از رکود حاکم بر اقتصاد خارج شد.

وی ادامه داد: از این رو دولت یا باید نقدینگی سرگردان را از طریق بانکها با پرداخت سود بالا جذب و به تولید هدایت کند و یا اینکه از سایر محل ها منابع مورد نیاز تولید را تامین کند، چرا که خروج از رکود تنها با رونق تولید و گردش چرخ اقتصاد مقدور است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: البته بازار بورس هم می تواند در این بین تاثیر گذار باشد، اما در کشور ما 80 درصد تامین مالی از طریق بانک و تنها 20 درصد از طریق بازار سرمایه است، از این رو بانکها نقش مهمتری برای خروج از رکود و جذب نقدینگی ایفا می کنند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون اقداماتی برای خروج از رکود نیز صورت گرفته، اما تحقق این موضوع نیازمند حمایت از تولید با تامین منابع مورد نیاز واحدها است، یعنی سیاستگذاران اقتصادی کشور باید ساز و کاری اتخاذ کنند که از طریق آن، خروج از رکود و تورم به صورت همزمان باشد، چون برنامه ریزی برای یک بخش به تنهایی، باعث فرو رفت بیشتر در این چاله می شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در رابطه با نقش بازار بورس برای خروج از رکود تورمی نیز گفت: برای استفاده از ظرفیت بازار بورس باید به فکر تامین مالی واحدهای نیمه کاره و ایجاد فرصت های جدید بود و با کم کردن نقش دولت در این بخش، اقدام قابل توجهی صورت نمی گیرد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا