گوناگون

درآمدهای کاذب به تولید ضربه می زند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ،گفت: بانک مرکزی وظیفه دارد که با رشد صرافی ها مقابله و منابع را به سمت تولید هدایت کند.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خانه ملت در رابطه با دلایل رشد قارچ گونه صرافی ها طی 3 سال اخیر، گفت: متاسفانه هم اکنون هر روز شاهد رشد تعداد موسسات مالی و اعتباری و صرافی ها هستیم که با سرمایه و داشته‌های مردم و دادن وعده های فراوان آغاز به فعالیت می کنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته اگر بگوییم که کشور نیازی به صرافی ندارد اشتباه است، اما رشد قارچ‌گونه آنها نیازمند تامل بوده، چرا که افردی با اخذ مجوز از بانک مرکزی درآمدهای میلیاردی کسب می کنند، در صورتی که سرمایه ها باید در مسیر رونق تولید قرار گیرند و این موضوع سنخیتی با اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کرده اند ندارد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که اگر منابع در اختیار صنعت قرار داده شود، به جای درآمدزایی از پول، در کاهش تورم و رکود نقش ایفا می کند، در صورتی که سرمایه گذاری برای ایجاد صرافی اینچنین نیست و باید با رشد قارچگونه آن مقابله کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در پاسخ به این سوال آیا قانونی برای مقابله با رشد صرافی ها وجود دارد افزود: سقفی برای تعداد صرافی ها وجود ندارد، اما بانک مرکزی باید توجه داشته باشد که این موضوع نیازمند بازنگری بوده تا درآمدهای کاذب به تولید ضربه وارد نکند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس تصریح کرد: زمانی که سوددهی این بخش بالا باشد دیگر کسی به دنبال سرمایه گذاری در تولید و کشاورزی نخواهد بود و این وظیفه بانک مرکزی است که در صدور مجوز برای صرافی ها تامل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا