گوناگون

بازنگری و تسهیل آیین نامه تاسیس سازمان های مردم نهاد جوانان

محمود گلزاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: در گذشته یکهزار و 300 سمن در حوزه جوان ثبت شده است که در حال حاضر تنها 400 تا 500 سمن فعال در حوزه جوان داریم. ما معتقدیم که فعالیت بسیاری از این سازمان های مردم نهاد به دلیل قوانین سخت گیرانه متوقف شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه رویکرد دولت جدید تقویت و مشارکت سازمانهای مردم نهاد است با همکاری وزارت کشور در حال بازنگری شیوه نامه تاسیس سازمانهای مردم نهاد و نحوه ارائه مجوز به سمنهای حوزه جوان هستیم و بزودی آیین نامه اصلاح شده و شرایط ارائه مجوز اعلام می شود.

گلزاری با بیان اینکه برخوردهای سختگیرانه‌ای با سمن‌های حوزه جوان منجر به غیر فعال شدن بیش از 70 درصد آنها شده است،درباره اینکه آیا پس از بازنگری آیین‌نامه تسهیلات ویژه ای به سمن ها داده خواهد شد، گفت: ما به سمن هایی که سابقه خوب و فعالیت مؤثر و مستمر داشته اند اعتباراتی مضاعف بر سایر سمنها خواهیم داد و از آنها حمایت ویژه می کنیم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره رایزنی این وزارتخانه با مجلس برای تصویب لایحه سازمانهای مردم نهاد گفت: تصویب این لایحه بر عهده مجلس است، البته ما رایزنیهایی با کمیسیون اجتماعی مجلس داشته ایم و قطعاً با تصویب این لایحه بسیاری از مشکلات پیش روی سمن ها از بین می رود.

به گفته وی، جوانان از پتانسیل های بسیار بالایی برخوردار هستند که اگر آنها را به کار بگیریم می‌توانیم بسیاری از امور را به سر انجام برسانیم. در این میان یکی از محورهای اصلی برنامه‌های معاونت امور جوانان هویت بخشی و تقویت فرهنگ دینی و اسلامی جوانان است. ما نهادینه کردن فرهنگ ایرانی و اسلامی و غلبه بر الگوهای ضد فرهنگی غرب را دنبال می کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا