گوناگون

بازگشت 149 هکتار از اراضی ملی متصرف‌شده به دولت

رئیس جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: 149 هکتار از اراضی ملی که 16 سال در تصرف به ناحق مجریان طرح بود، به اختیارات دولت بازگشت.

مهندس عدیل سروی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه 149 هکتار اراضی ملی از تصرف به ناحق خارج شده بوده، افزود: این اراضی به دلیل اجرای طرح، طی 16سال در اختیار مجریان قرار گرفته بود، درحالی که در این اراضی هیچ‌گونه عملیاتی انجام نشده بود، با تلاش کارشناسان مربوطه، در قالب کمیسیون ماده 33 پس گرفته شد و مجددا به اختیارات دولت بازگشت.

وی با اعلام اینکه بیش از 300 پرونده مشابه در سطح استان وجود دارد که نیازمند پیگیری هستند، تصریح‌کرد: بر طبق برنامه‌ سازمان و اعضای کمیسیون ماده 33، پیگیر تعیین تکلیف این اراضی هستیم چرا که به ناحق متصرف شده‌اند و باید در اختیار دولت قرار گیرد تا مجریان جدید بتوانند طرح‌هایشان را در همین اراضی اجرا کنند.

وی در ادامه، بزرگترین مصوبه هیئت دولت در استان اردبیل را پروژه های بخش کشاورزی دانست و گفت: اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی در مساحت 83 هزار و 200هکتار مهمترین مصوبه سفر هیئت دولت به استان بود که دو هزار هکتار آن ویژه منطقه پایاب شبکه خداآفرین و ادامه آن به سایر بخش ها مربوط می شود که این طرح تا چهار سال دیگر به بهره برداری می رسد.

سروی اعتبار مورد نیاز برای اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی را هزار 210 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای این طرح یک میلیون و 200 هزار تن به ظرفیت تولید استان افزوده می شود که این میزان معادل یک سوم کل محصولات کشاورزی است.

رئیس جهادکشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه این طرح 40 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند، ابراز امیدواری کرد که به دنبال پیگیری این موضوع، مدیرکل آب‌های مرزی وزارت جهادکشاورزی به همراه اکیپی از معاونت آب و خاک وزارت به استان سفر کرده که پیش‌بینی می‌شود 17 هزار هکتار از این شبکه در فاز اول پروژه اجرایی شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا