گوناگون

کاهش 50 درصدی جذب سرباز معلم در خراسان‌رضوی

رییس اداره برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از کاهش حدود 50 درصدی جذب نیرو‌های سرباز معلم در این استان خبر داد.

رضا الهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه خراسان، با اشاره به کاهش 50 درصدی جذب نیرو‌های سرباز معلم اظهارکرد: امسال 260 نفر تحت عنوان «سرباز معلم» در رشته‌های آموزش ابتدایی، استثنایی و رشته‌های متوسطه اول، دوم و فنی و حرفه‌ای جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه پارسال 530 نفر نیروی سرباز معلم در خراسان‌رضوی جذب شدند واکنون در حال فعالیت هستند، ادامه‌داد: طبق دستورالعمل ستاد نیروهای مسلح به علل متفاوت از جمله کمبود سرباز سهمیه آموزش و پرورش در کل کشور امسال به 50 درصد کاهش یافت.

رییس اداره برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: فرآیند جذب نیروهای سرباز معلم بر اساس فرم امتیازبندی و نیاز استان از میان متقاضیانی که برگه سبز اعزام به خدمت آن‌ها در تاریخ‌ اول اردیبهشت ماه امسال صادر شده، صورت گرفته است.

الهی هدف از جذب نیروهای سرباز معلم را کمبود نیروی انسانی و استفاده از تخصص نیروهای آموزش دیده دانشگاهی در دوره سربازی عنوان کرد و افزود: مدارک تحصیلی نیروهای مورد نیاز فقط لیسانس است اما پارسال 12 فارغ‌التحصیل دارای مدرک فوق لیسانس نیز جذب شدند اما امسال سهمیه فوق لیسانس در کل کشور حذف شده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌ها و اعلام نتایج نهایی برای تمامی پذیرفته‌شدگان در تیر و مردادماه دوره‌های آموزشی نظامی و در شهریورماه نیز دوره‌های مهارت تدریس برای آمادگی برای حضور در کلاس برگزار شده است.

رییس اداره برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: پذیرش نهایی داوطلبان منوط به تایید هسته گزینش آموزش وپرورش است و نیروه‌های جذب شده باید ازسلامت کامل جسمی، روحی و روانی مناسب با شغل معلمی برخوردار و متعهد به حفظ شئونات معلمی باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا