گوناگون

اصفهان از نیروگاه شهید منتظری آلوده‌تر است!

مدیرعامل نیروگاه شهید منتظری گفت: وجود خودروها باعث بروز 70 تا 80 درصد از آلودگی شهرها می‌شود، اما این آلودگی‌ها به اسم صنایع تمام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، محسن افتخاری در نشست خبری با بیان اینکه در سال 1390 شرکت پرشیان فولاد این نیروگاه را خریداری کرده است، اظهار کرد: در حدود 5000 نفر مستقیم از شرکت پرشیان فولاد بهره می‌برند و در حدود 1000 شاغل در این شرکت وجود دارند و حتی شرکت‌های متعددی وابسته به این شرکت هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 4.5 درصد انرژی کشور در سال 1392 به دست نیروهای متخصص این نیروگاه تولید شده است، اضافه کرد: بیش از 60 درصد نیاز استان‌های اصفهان و چهارمحال به برق توسط این نیروگاه تامین می‌شود و خوشبختانه تمام تعمیرات اساسی نیروگاه در سالیان متمادی به دست نیروهای داخلی انجام می‌شود و نیازی به کارشناس خارجی وجود ندارد.

افتخاری افزود: از اسفندماه گذشته با دستور مقام قضایی استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه ممنوع شده و نیروگاه صد درصد گازسوز شده است به همین دلیل میزان آلایندگی گوگرد وجود ندارد و حتی میزان تولید آلاینده‌های دیگری که از طریق احتراق به وجود می‌آید کمتر از استانداردهای جهانی شده است.

وی تصریح کرد: اگر میزان آلودگی هوا در محوطه نیروگاه بررسی شود شاید به دلیل احتراق در کوره‌ها آلوده باشد اما شهر اصفهان از محوطه نیروگاه آلوده‌تر است و حتی اگر جهت باد از جنوب به شمال باشد آلایندگی از اصفهان به این منطقه منتقل می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید منتظری با بیان اینکه وجود خودروها باعث بروز 70 تا 80 درصد از آلودگی شهرها است، اما این آلودگی‌ها به اسم صنایع تمام می‌شود، تصریح کرد: از زمانی که نیروگاه از سوخت گاز استفاده می‌کند، فشار بر روی نیروگاه کمتر شده و امیدواریم مقام‌های وزارت نفت بتوانند گاز مورد نیاز نیروگاه را تأمین کنند تا بتوانیم برق مطمئن، پایدار و انرژی پاک به مردم ارایه دهیم.

افتخاری تصریح کرد: با تعاملی که با محیط زیست داریم سعی کردیم مسائل زیست محیطی را به خوبی رعایت کنیم، اما وقتی 4.5 درصد انرژی کشور از نیروگاه شهید منتظری و بالای 60 درصد از انرژی موردنیاز استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از این نیروگاه تأمین می‌شود بالطبع آلایندگی‌هایی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه روزانه حدود 10 میلیون مترمکعب سوخت گاز در نیروگاه مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: راندمان نیروگاه منتظری بین 34 تا 35 درصد است، اما برنامه‌هایی برای بهینه‌سازی نیروگاه در دست اقدام است تا راندمان به 48 تا 50 درصد برسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا