گوناگون

طرح انتقال آب از تاجیکستان به خراسان در دست مطالعه است

نماینده مردم بجنورد، گرمه جاجرم و مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی از انجام مطالعات طرح انتقال آب از تاجیکستان به خراسان خبر داد.

موسی الرضا ثروتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی‌، اظهار کرد: انجام مطالعات طرح انتقال آب از تاجیکستان به خراسان در دست بررسی و مطالعه است.

وی با اشاره به این که تاجیکستان آب‌های فراوانی دارد، ادامه داد: برای انجام مطالعات انتقال آب از تاجیکستان به خراسان 500 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

ثروتی با این که طی این طرح آب‌های مازاد تاجیکستان به سمت ایران و خراسان هدایت می‌شود، گفت: در این خصوص با مسئولین استان‌های خراسان شمالی،جنوبی و رضوی جلساتی برگزار شده است.

وی با ذکر این که هزینه انتقال آب از تاجیکستان به خراسان هر لیتری 10 ریال تمام می‌شود، خاطر‌نشان کرد: می‌توان از این آب در صنعت کشور استفاده کرد.

ثروتی با بیان این که خراسان شمالی جزء چهار استان دارای خشکسالی شدید است، یادآور شد: بنابراین با توجه به وجود خشکسالی شدید در استان باید دولت اعتبارات و تسهیلات مناسبی به این منطقه اختصاص دهد.

وی با اشاره به این که خشکسالی و کمبود آب برای روستاییان مشکلات بسیاری ایجاد کرده است، گفت: میزان بارش بارندگی استان در سال‌های گذشته 265 میلی متر بوده و این در حالیست که هم اکنون این شاخص به 160 میلی متر رسیده براین اساس تعداد روستاهای نیازمند به آبرسانی سیار و تانکر افزایش یافته است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا