Mihanpostپیشنهاد سردبیرشهر سازیمحيط زيستمعماریمعماری ملل

باغی معلق در برزیل برای فیلتر آلاینده های یک بزرگراه ؟

یک شرکت معماری در برزیلی از یک طرح مفهومی از باغ معلق در بزرگراه که آلاینده ها را فیلتر می کند رونمایی کرده است . این شرکت که تابعیت دو گانه برزیلی – فرانسوی دارد قصد دارد این باغ را با طول سه کیلومتر در سائوپائولو بسازد . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

آلودگی خودروها در همه جای جهان برای افرادی که در نزدیکی بزرگراه ها زندگی می کنند معضل بسیار بزرگی است . شرکت riptyque یک طرح جدید برای مقابله با این آلودگی در شهر سائوپائولو برزیل داده است . این طرح که قرار است در زیر پل Minhocão اجرا شود می تواند تا ۲۰ درصد دی اکسید کربن ناشی از اگزوز خودرو ها را کاهش دهد .

طرح شرکت riptyque برای کاهش آلودگی ساخت یک باغ معلق به طول سه کیلومتر است . گیاهان این باغ معلق همگی از نوعی هستند که بیشترین اکسیژن را به فضا خواهند داد و دی اکسید کربن زیادی را جذب خواهند کرد .

پل Minhocão در شهر سائوپائولو در سال ۱۹۷۱ ساخته شده و یکی از پل های قدیمی شهر است که نمای بسیار نامناسبی دارد . با انجام  طرح باغ معلق نه تنها آلودگی محیط منطقه کاهش پیدا می کند بلکه فضای بسیار مناسبی برای خوش گذرانی ساکنین هم ایجاد خواهد شد .

فضایی که گیاهان در آن کاشته خواهند شد کاملا باز است و نور مورد نیاز گیاه توسط خورشید تامین خواهد شد .باغ معلق  با استفاده از فناوری  هیدروپونیک ایجاد خواهد شد . در این روش احتیاجی به خاک نیست و گیاه مواد مورد نیاز خود را از آب می گیرد .جالب اینجاست که از بخار آبی که به گیاه داده می شود قرار است در پاک کردن سطوح اطراف پل استفاده شود .

همچنین در این طرح فضاهایی برای رویدادهای اجتماعی و انجام برنامه های فرهنگی  تعبیه شده . بطور کلی قرار است با انجام طرح باغ معلق در این منطقه محدوده پل به یک مکان بسیار زیبا و قابل استفاده برای عموم تبدیل شود .

با هم در میهن پست  تصاویری از  باغ معلق در بزرگراه که آلاینده ها را فیلتر می کند  را مشاهده می کنیم.

 

منبع     inhabitat

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا