گوناگون

باورهای نادرستتان درباره استرس را با این واقعیتها تغییر دهید

estres باورهاي نادرستتان درباره استرس را با این واقعیتها تغییر دهید

این سری ۴ باور نادرست درباره استرس و اضطراب را می خواهیم مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم برخی افراد با نظریه های غیر علمی شان باورهای مردم را تغییر داده اند

 به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام امروزه یکی از مهم ترین دغدغه ها ی متخصصان آموزش سلامت, اصلاح باورهای نادرست مردم است. باورهای نادرست ناشی از نگرش غیر علمی به برخی حقایق است وادرک و فهم واقعیت های مربوط به استرس به ما کمک می کند تا بهتر از پس چنین مشکلی برآییم. چند مورد از این باورهای نادرست از این قرارند:

۱)     باور نادرست: نداشتن استرس, بزرگترین نعمت است.

واقعیت علمی: هر فردی برای حفظ تنوع در زندگی به مقادیری از استرس نیاز دارد. مساله اساسی یافتن تعادل میان استرس ها و زندگی روزمره است. کنترل استرس به شما کمک می کند تا فردی مولد و شاد باشید. درمقابل استرسی که خوب کنترل نشود, می تواند به شما آسیب رسانده یا حتی شما را از میان ببرد.

 

۲)     باور نادرست: استرس همه جا هست بنابراین قابل کنترل نیست.

واقعیت علمی : این موضوع درست نیست. اگر برای کنترل و اداره زندگی خود, پیش قدم شوید, استرس دلیلی برای ناراحت کردن شما نخواهد داشت. اولویت ها را مشخص کنید, ابتدا کارهای سبک تر و سپس کارهای دشوارتر و پیچیده تر را انجام دهید. اگر اولویت بندی نکنید, آن وقت همه مشکلات, هم وزن و یکسان به نظر می رسند و این احساس را درشما ایجاد می کنند که استرس همه جا هست.

 

۳)     باور نادرست: درمان همه استرس ها یکی است

واقعیت علمی: از آنجایی که انسان ها با هم متفاوت اند, آنچه برای کاهش استرس شما موثر واقع می شود, به طور حتم و یقین با افراد دیگر متفاوت خواهد بود و برای هر شخص, درمان خاص خود وجود دارد.

۴)     باور نادرست: اگر نشانه ای از یک بیماری در بدن شما مشاهده نمی شود, به طور حتم استرس ندارید

واقعیت علمی: فقط برای اینکه ظاهرا نشانه ای از استرس در بدن شما وجود ندارد نمی توان نتیجه گرفت که شما تحت فشار عصبی نیستید. شماممکن است نشانه های استرس زا را نشناسید, یا شاید از داروهایی استفاده می کنید که روی استرس را می پوشانند. این داروها می توانند شما را از علایمی که برای خونسردی و آرامش هشدار می دهند, محروم سازد.

۵)     باور نادرست: تنها استرس های شدید, دردسر سازند

واقعیت علمی: این طور نیست, مفهوم این باور نادرست این است که نشانه های جزیی مانند سردرد و ناراحتی معده قابل اغماض هستند اماهمین نشانه های به ظاهر جزیی ممکن است درواقع هشدارهای اولیه باشند مبنی بر اینکه شما باید کنترل بهتری بر استرس های زندگی خودداشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا