Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

با کهکشان تاریک Dragonfly ۴۴ بیشتر آشنا شوید

با کهکشان تاریک Dragonfly ۴۴ بیشتر آشنا شوید . دانشمندان نجوم به تازگی توانسته اند کهکشانی را کشف کنند که حدودا صد در صد آن از ماده تاریک تشکیل شده . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

هشتاد درصد از کل جهان هستی از ماده تاریک تشکیل شده است چیزی که بشر اطلاعات زیادی در موردش ندارد . ماده تاریک  نوعی از ماده است که فرضیه موجود آن در اخترشناسی و کیهان‌شناسی ارائه شده‌است تا پدیده‌هایی را توضیح دهد که به نظر می‌رسد ناشی از وجود میزان خاصی از جرم باشند که از جرم موجود مشاهده‌شده در جهان بیشتر است. مادهٔ تاریک به طور مستقیم با استفاده از تلسکوپ قابل مشاهده نیست، مشخصاٌ مادهٔ تاریک نور یا سایر امواج الکترومغناطیسی را به میزان قابل توجهی جذب یا منتشر نمی‌کند. به بیان دیگر مادهٔ تاریک به سادگی ماده‌ای است که واکنشی نسبت به نور نشان نمی‌دهد.

حالا اخترشناسان یک کهکشان تاریک کشف کرده اند که ۹۹٫۹۹ درصد از آن را ماده تاریک تشکیل داده است . جالب است بدانید این کهکشان تقریبا به اندازه راه شیری بوده و ۰٫۰۱ باقی مانده آن را سیارات و ستاره های موجود در آن تشکیل داده اند .

این کهکشان بصورت کلی قابل رویت نیست اما دانشمندان علم نجوم در سال ۲۰۱۵ به این نتیجه رسیدند که چنین کهکشانی وجود دارد و مکانش هم مشخص و معلوم است . آنها از اثرات جاذبه ای Dragonfly ۴۴ بر روی سایر جرم های موجود در اطراف این کهکشان تاریک به این نتیجه رسیده اند .

کهکشان تاریک Dragonfly ۴۴ بیش از سیصد میلیون سال نوری با زمین فاصله دارد . دانشمندان از سال ۲۰۱۵ که این کهکشان را کشف کرده و در مورد آن به نتایجی رسیده بودند تاکنون هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نکردند .

با هم در میهن پست تصاویری از کهکشان تاریک Dragonfly ۴۴  را تماشا می کنیم.

 

منبع : popularmechanics

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا