Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

پنگوئن‌های منقرض شده با کمک علم ژنتیک باز تولید خواهند شد

پنگوئن‌های منقرض شده با کمک علم ژنتیک باز تولید خواهند شد . دانشمندان شرکت Revive & Restore در حال کار روی یک پروژه ای در علم ژنتیک هستند که با آن می تواند گونه هایی از پرندگان که منقرض شده اند را دوباره باز تولید کنند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

سازمان Revive & Restore در کشور آمریکا و در شهر سانفرانسیسکو قرار دارد . آنها سال ها پیش کار روی پروژه باز تولید حیوانات منقرض شده را شروع کرده و در سال ۲۰۱۵ با تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدند که می توانند گونه از پرندگان موسوم به پنگوئن‌های شمال را با تولید کنند . پنگوئن‌های شمال در قرن نوزدهم بر اثر شکار بی رویه منقرض شده بودند .

دانشمندان سازمان Revive & Restore قصد دارند از فسیل های باقی مانده از این جانور دی ان ای استخراج کنند و پس از آن فرآیند توالی سازی ژنوم آغاز خواهد شد .پس از توالی سازی هم یک گونه ای از پنگوئن‌ها انتخاب خواهد شد که از لحاظ ظاهری شبیه به این پنگوئن منقرض شده باشد . سپس پنگوئن انتخابی باردار شده و دانشمندان روی جنین آن علم نوین ژنتیک را برای بازتولید پنگوئن‌های شمال به کار خواهند گرفت .

در حقیقت اصلاح ژنتیکی روی جنین پنگوئن شبیه به گونه پنگوئن‌های شمال انجام خواهد شد . دانشمندان این سازمان حتی اعلام کرده اند که قصد دارند بعد از انجام عمل اصلاح ژنتیکی جنین را از بدن پنگوئن انتخاب خارج کرده و آن را در بدن پنگوئنی بزرگ تر قرار دهند با این کار روند رشد جنین بصورت کامل طی خواهد شد .

دانشمندان سازمان Revive & Restore لیستی بلند بالا از پرندگانی که با این روش امکان باز تولید دوباره دارند را منتشر کرده اند .

در این میان دیگر دانشمندان اعتقاد دارند باز تولید موجوداتی که در گذشته منقرض شده اند می تواند برای اکوسیستمها خطرات بزرگی داشته باشد .

با هم در میهن پست تصاویری از پنگوئن‌های منقرض شده با کمک علم ژنتیک باز تولید خواهند شد  را تماشا می کنیم.

منبع : longnow

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا