گوناگون

با McLaren مایکروسافت، نیازی به لمس ‌گوشی خود ندارید!

با McLaren مایکروسافت، نیازی به لمس کردن گوشی خود ندارید!‌قرار است، شرکت مایکروسافت به زودی نسل جدید ویندوز فون‌های خود را با امکانات کینکت ارائه کند. آن گونه که تا کنون گفته شده، نخستین گوشی هوشمند ویندوز فون که در آینده قرار است با این فناوری روانه بازار شود، هوشمندی با نام کد McLaren است.‌

به گزارش «تابناک»، این فناوری به این ترتیب خواهد بود که کاربر حتی بدون لمس ‌صفحه نمایش و تنها با اشاره انگشت ‌خواهد توانست با گوشی ارتباط بر‌قرار کرده و با نرم افزارها و بازی‌ها تعامل داشته باشد.

منابع آگاه درباره این فناوری که نام اصلی آن 3D Touch یا Real Motion است، گفته‌اند که شرکت نوکیا، سال‌هاست‌‌ ‌روی این فناوری در حال کار است.

همچنین عنوان شده‌ که هوشمند McLaren جانشین Lumia 1020 خواهد بود و با یک دوربین بسیار قوی در همراه خواهد بود.

با McLaren مایکروسافت، نیازی به لمس کردن گوشی خود ندارید!

ویژگی منحصر‌بفرد این گوشی هوشمند، شمار حسگرهای به کار رفته در آن برای امکان پذیر کردن سیستم 3D Touch است. در حالی که مایکروسافت در حال جمع‌و‌جور کردن تیم بزرگی از طراحان و برنامه‌نویسان برای ساخت نرم‌افزار و بازی برای این سیستم است، گفته می‌شود ‌این سیستم تنها مختص به دستگاه خود خواهد بود و در اختیار دیگر سازندگان همچون HTC و Samsung قرار نخواهد گرفت.

از جمله قابلیت‌هایی که این سیستم خواهد داشت، عبارتند از؛ پاسخگویی خودکار به تماس‌ها با نزدیک کردن گوشی تلفن به گوش و فعال شدن خودکار Speaker Phone با گذاشتن گوشی ‌روی میز است. همچنین اگر این گوشی را در جیب خود فرو برید، تماس ‌خودکار قطع خواهد شد.

همچنین دستگاه‌های مجهز به این فناوری ‌خواهند توانست با اشاره دست در برابر دوربین به پیام‌های گوشی و با حسگرهای به کار رفته در آن پاسخ داده و با آن تعامل داشته باشند. همچنین از لبه‌های کناری این گوشی برای ارتباط با سیستم عامل استفاده خواهد شد و قابلیتی که در دوربین این گوشی به کار رفته، کاربر را قادر می‌کند که در نرم‌افزار دوربین با کشیدن انگشت بر لبه‌های گوشی،‌ عمل بزرگنمایی انجام دهد. ایده شرکت مایکروسافت بیش از همه در راستای حذف دکمه‌ها از گوشی هوشمند است.

از دیگر ویژگی‌های این فناوری، تغییرات اساسی است که در کاربری ویندوز فون از سوی کاربران در پی خواهد داشت. به این ترتیب که به تدریج همه تعاملات با گوشی هوشمند در قالب این تکنولوژی خواهد بود و ویژگی‌های خاص سیستم عامل ویندوز فون به خوبی به مرور زمان با آن هماهنگ خواهد شد.

هرچند تا پیش از این اعلام شده بود فناوری 3D Touch با ویندوز 8.1 و در گوشی آینده نوکیا با نام Goldfinger همراه خواهد شد، ‌گویا اکنون گفته می‌شود، این فناوری در اواخر سال جاری میلادی رسما عرضه خواهد شد.

با McLaren مایکروسافت، نیازی به لمس کردن گوشی خود ندارید!

اکنون پرسش اساسی برای مایکروسافت این است که آیا این فناوری به اندازه کافی منحصر‌بفرد خواهد بود که بتوان آن را یک فناوری متفاوت در بازار گوشی‌های هوشمند به شمار آورد یا خیر؟

این پرسش از آن روی مطرح است که اکنون شرکت‌هایی نظیر سامسونگ نیز فناوری‌های مشابهی ‌ـ البته در حوز‌‌ه‌هایی محدود‌تر (مثلا تنها در نرم‌افزار موسیقی) به کار گرفته اند.

اگر مایکروسافت بتواند این سیستم و فناوری را در کاربردی وسیع روانه بازار کند، می‌توان‌ گفت به اندازه کافی توانسته‌ خود را از دیگران متمایز کند. در غیر این صورت، این حرکت مایکروسافت را می‌توان یک قمار بزرگ برای این شرکت به شمار آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا