گوناگون

بخشنامه جديد گمرک براي تسهيل انتقال كالا/ اسامی کالاهایی که از فهرست کالاهای هدف خارج شدند

محمدحسين برخوردار در گفتگو با مهر با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش روی واردکنندگان در خصوص ترانزیت داخلی کالاهایی که به عنوان کالاهای هدف قاچاق تعریف شده است، گفت: گمرك جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه بخشنامه اي را صادر كرده كه تعداد كالاهاي هدف قاچاق كاهش يابد.

رئيس مجمع واردات افزود: در حال حاضر،‌ تعداد این اقلام زیاد استT ضمن اينكه برای ترانزیت باید ضمانت نامه بانکی یا وجه نقد سپرده می شد تا پیش از این، واردکنندگان با مشکلات عدیده ای در رابطه با کالاهای هدف قاچاق مواجه بودند.

وي تصريح كرد: به موجب دستورالعمل جدید گمرک به شماره 93/46454 که از سوی رئیس کل گمرک با رویکرد اساسی به لحاظ مولفه های تسهیل تجارت قانونی و همچنین تسهیلات موضوع بندهای 10 و 11 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی صادر شده است؛ اولا اقلامی همچون نوت بوک، شکر، لوازم خانگی، موبایل،  ظروف سرامیکی، چینی آلات، ظروف شیشه ای، کریستال ولوازم یدکی به استثنای لوازم یدکی ماشین آلات راه سازی از فهرست کالاهای هدف خارج شده است.

به گفته برخوردار،‌ اگر این کالاها بوسیله شرکتهای بین‌المللی حمل ونقل ترانزیت شود، امکان سپردن بیمه نامه معتبر نیز وجود دارد؛  به اين ترتیب انتقال کالا از مبادی ورودی به گمرکات داخلی وانبار های اختصاصی منبعد با شرایط آسانتری صورت خواهد پذیرفت .

رئیس مجمع واردات با اشاره به اینکه با اجرای این دستورالعمل حدود شش بخشنامه قبلی در این خصوص از سوی رئيس گمرک باطل اعلام شده است تاکید کرد: اجرای این دستورالعمل از تاریخ 17 خرداد از سوی ریاست محترم گمرک لازم الاجر خوانده شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا