گوناگون

تخریب جنگل علل سیل شمال نیست/ طرح خروج دام از جنگل شکست نخورده است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مقدسی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه همایش ملی طبیعت گردی در گفتگو با خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار مهر افزود: برخی از اقداماتی که سازمان انجام داد مانند بندهای سرشاخه گیر نقش مناسبی در کاهش خسارتها داشته است.

وی با بیان اینکه سیل در درون شهرها خسارت به بار آورده است، گفت: روی حریم رودخانه ساخت و ساز شده و مسیرهای سیل درست طراحی نشده است وحجم آب بسیار بیشتر از گذرگاهها بوده که وارد خانه های مردم شده است.

وی عنوان کرد: در مدیریت شهری باید به سیل توجه و گذرگاههای سیل باید درست طراحی شود و عدم توجه به این موضوع، یکی از عوامل اصلی خسارت سیل بوده است.

مقدسی توجه به مسائل آبخیزداری را ضروری دانست و گفت: شدت بارندگی در بروز سیل شمال بسیار تاثیرگذار بوده وتوجه به مدیریت شهری و مسیرهای سیل امری ضروری است.

طرح خروج دام از جنگل مورد تایید کارشناسان داخلی و خارجی است

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در پاسخ به سئوالی در زمینه بازنگری در طرح خروج دام از جنگل گفت: طرح خروج دام، طرحی کارشناسی شده است و تمام کارشناسان داخلی و خارجی این طرح را قبول دارند و حضور دام در جنگل، به معنای بستن ادامه حیات جنگل است.

وی گفت: طرح خروج دام اصل روشنی است و اکنون حدود چهار تا پنج میلیون واحد دامی در جنگلهای شمال وجود دارد که اجرای طرح خروج آن نیازمند سرمایه سنگین، مشارکت مردم و رفع موانع است.

مقدسی بیان داشت: مخالف آن نیستیم جنگل نشینان باشند ولی باید معیشتان سازگار با جنگل باشند و طرح خروج دام شکست نخورده است و برای اجرای آن اعتبار لازم وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 20 میلیارد تومان برای اجرای طرح خروج دام هزنیه شده است، گفت: حدقل 100 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای این طرح نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا