گوناگون

فضائل اخلاقی حضرت علی اکبر (ع) بهترین الگو برای جوانان است

به گزارش خبرنگار مهر،حجت‌الاسلام حمید عظیمی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از خادمین فرهنگی و دینی جوان که در محل اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر گفت: یکی از مهم ترین و بهترین اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی، نامگذاری روز ولادت حضرت علی اکبر به نام روز جوان است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در جامعه و شرایط کنونی باید بیش ازپیش به سبک و نوع زندگی و گذراندن عمر طلایی خویش توجه کنیم چرا که دشمنان اسلام وانقلاب راههای متعددی را نشان می دهند و سعی می‌کنند که با ابزارهایی همچون ماهواره ها، فضای مجازی و ده ها وسیله مخرب دیگر سبک زندگی ما را تغییر دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در همین راستا ابراز داشت: چون دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ سرد و فیزیکی از جمهوری اسلامی ایران شکست خورده اند به همین دلیل این بار سعی می‌کنند که با شیوه دیگری به نام جنگ نرم،  جوانان مسلمان بخصوص جوانان ایران اسلامی را منحرف کنند.

IMG12240953

 

حجت‌الاسلام حمید عظیمی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: بهترین الگو برای مسلمانان در سبک زندگی اسلامی، ائمه معصومین(علیهم السلام) هستند که شایسته است جوانان نیز حضرت علی اکبر (ع) را به‌عنوان الگوی خود انتخاب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیاناتی از حضرت امام حسین (ع) در خصوص فضایل حضرت علی اکبر به شباهت ایشان را به پیامبر اسلام از جهت سیما و سیرت اشاره کرد و گفت:برای جوانان ما هم پیامبر اسلام از سیرت و سیره بهترین الگو هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در ادامه سخنان خود افزود: مقایسه میان جوانان عصر حاضر با جوانان دوران هشت سال دفاع مقدس می بینیم که در آن زمان بودند کسانی که علی رغم داشتن سن کم، فرماندهی یک لشکر نظامی را بر عهده داشتند و کارهای بسیار بزرگی انجام می دادند ولی متاسفانه در عصر حاضر، بعضی اوقات مشاهده می‌شود که عده ای از جوانان برخوردهای کودکانه دارند.

حجت‌الاسلام عظیمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حضرت علی اکبر در صحرای کربلا، با تمام وجود از اسلام و ارزش های اسلامی دفاع کرد گفت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز با الهام از تفکر عاشورایی خود در مقابل دشمنان اسلام و ایران تا پای جان ایستادند.

عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین مراحل سه گانه  زیبایی،عشق و لذت پرداخت و اظهار داشت: در روایات آمده است که خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و ما باید با توجه به مراحل سه گانه زیبایی، آخرین مرحله از زیبایی،عشق و لذت یعی زیبایی معنوی را مدنظر قرار دهیم  و آن را در زندگی خود کاربردی تر نماییم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا