گوناگون

کرمانشاه نیازمند صنعت و اقتصادی پویاست/ افزایش طلاق و میل به تجرد نتیجه بیکاری جوانان

علی جلیلیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرا رسیدن هفته جوان، اظهار داشت: کرمانشاه از نظر داشتن جمعیت جوان، یکی از استانهای جوان کشور محسوب می شوند که این یعنی نیاز به بازار اشتغال، توسعه و….

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو گفت: جوانان برای رسیدن به نقطه آرمانی که برایشان ترسیم شده است، باید برخی از عناصر را در اختیار داشته باشد، که وجود مراکز آموزشی و اشتغال دو نیاز عمده برای این قشر عظیم است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات در کشور و استان کرمانشاه باعث ایجاد سد برای ساختن آینده ای مناسب برای جوانان می شود، بیان داشت: جوانان این خطه از نظر هوش و توانایی های فنی در رتبه های ممتاز کشوری هستند، ولی عدم وجود زیرساختهای اقتصادی و اجتماعی باعث کوچ و مهاجرت این قشر به مراکز صنعتی کشور می شود.

جلیلیان اظهار داشت: نگاه دولت به استانهایی همانند کرمانشاه، باید نگاهی منطقی و مدبرانه باشد، این خطه نیازمند صنعت و اقتصادی پویاست، اگر از مهاجرت و کوچ نخبگان این منطقه نگران هستیم، پس بیایم زیرساختها را در کرمانشاه توسعه دهیم.

این نماینده مجلس، افزایش طلاق و میل به تجرد را معلول بیکاری دانست و گفت: اگر به دنبال آن هستیم که هم سن ازدواج و هم میزان طلاق را در استان کرمانشاه کاهش دهیم، بیاید به فکر توسعه اقتصادی و ایجاد زمینه های اشتغال برای جوانان باشیم.

وی در پایان از تلاش نمایندگان مجلس برای رایزنی با مقامات دولتی در راستای نگاه ویژه به استان کرمانشاه خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا