گوناگون

برخورد با متجاهرین به روزه خواری در مازندران

81215553 5785865

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ˈ علیرضا یونسی ˈ روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان، افزود: دستگاه های اجرایی به زیباترین شکل محیط سازمان و شهر و دیار خود را جلوه آرایی کنند، چرا که ماه رمضان، ماه حضور در میهمانی خداست و باید به بایسته ترین شکل در جامعه بازتاب داشته باشد.

وی افزود: دستگاه های مسوول در این ماه ربانی، باید مساجد، حسینیه ها، اماکن مذهبی، تکایا و امام زاده ها را جلوه آرایی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام حادثه هفتم تیرماه 60 ، این رخداد را زیباترین جلوه پیروزی خون بر شمشیر توصیف کرد و گفت: شهیدان این حادثه، خوش سیرت ترین و با کمال ترین انسان ها و منافقین کور دل که خالق این حادثه بودند، زشت خو ترین و بد سیرت ترین انسان های روزگار خود بودند.

یونسی در خصوص لزوم بکارگیری نمادهای تاریخی، فرهنگی و اساطیری در نوشت افزارهای کودکان و نوجوانان ،گفت: در انقلاب اسلامی، فرصت های طلایی و زیبایی که ظرفیت مطلوب نمادسازی دارند، زیاد است که باید متناسب با آداب، رسوم، فرهنگ ، اندیشه ها و ذائقه ها مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: شهدا، والاترین نمادهای فرهنگی، اجتماعی و معنوی تاریخ هستند و از عرصه های واقعی و حقیقی فرهنگ دینی و انقلابی ما برخاسته اند.

رییس کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مازندران با اشاره به این که باید بیش از گذشته، نمادهای استانی و منطقه ای را به جامعه بشناسانیم، خاطر نشان کرد : کارگروهی از نهادهای فرهنگی استان تشکیل تا نمادهای ملی و استانی را از شهرها تا روستاها و کوهپایه های مازندران دنبال کنند.

یونسی با بیان این که غرب با تاریخ اندکش، نماد سازی می کند و به جعل اسطوره ها روی می آورد، بیان داشت: در تاریخ هیچ ملتی، اسطوره های عینی از جوانمردی، عزت نفس، طهارت روح و معرفت الهی به اندازه تاریخ ایران اسلامی یافت نمی شود و در این میان کمتر استانی، عظمت تاریخی، فرهنگی و تمدنی مازندران را داراست.

وی با بیان این که در نمادسازی ها باید به دو مقطع قبل و بعد از انقلاب اسلامی دقت کنیم ، بیان داشت: نسل جوان باید عزت و منزلت تاریخی و فرهنگی خود را دریابد و به آن ببالد.ک/1

2585/608

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا