گوناگون

برداشت 40 درصد رطب شهرستان بستک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستک از ادامه‌ی برداشت رطب از نخلستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: 40 درصد رطب نخلستان‌های بستک برداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس،«عباس مویدی» گفت: سطح زیرکشت نخیلات در شهرستان بستک 1820 هکتار بوده که پیش‌بینی می‌شود امسال میزان 4900 تن خرما تولید شود.

وی علل افزایش عملکرد تولید نسبت به پارسال را عواملی چون بارور شدن نهال‌های سال گذشته، حذف نخیلات فرسوده و جایگزینی آنها با نخل‌های جوان، مبارزه صحیح با آفات نخیلات برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستک افزود: خرمای تولیدی علاوه‌بر مصرف شهرستان به شهرستان‌های هم‌جوار و استان فارس و کشورهای حوزه‌ی خلیج‌فارس صادر می‌شود.

مویدی ادامه داد: هر سال میزان 1500 تن از این محصول بصورت خارک و رطب از این نخلستان‌ها برداشت و روانه‌ی بازار می‌شود که تاکنون 40درصد برداشت انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بستک گفت: برداشت رطب از ارقام زودرس نظیر بیشی و خنیزی انجام شده است و ارقام دیررس مانند خاصوبی در حال برداشت است.

وی با اشاره به اینکه بهترین ارقام تولیدی این شهرستان خاصوبی، خنیزی و برمی خاطرنشان کرد: برداشت رطب در این شهرستان از اواسط تیرماه آغاز و ارقام دیررس مانند خصاب و هلالی تا بهمن‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا