گوناگون

کاهش 2.5 درصدی میزان بارش در مردادماه امسال در گلستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: میانگین بارندگی استان گلستان در مردادماه در مقایسه با پارسال، 2.5 درصد و نسبت به دوره‌ی شاخص درازمدت نیز نزدیک به 14 درصد کاهش یافته است.

مهندس «ایرج حیدریان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،در گلستان، اظهار کرد: میزان بارش استان گلستان از ابتدای مهرماه 1392 تا پایان مردادماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، حدود 29 درصد و نسبت به دوره‌ی درازمدت حدود 14.5 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: بیشترین میانگین بارندگی مردادماه در محدوده‌ی شهرستان کلاله با بیش از 53 میلی‌متر و کم‌ترین میزان بارش در محدوده‌ی شهرستان رامیان با بیش از 3 میلی‌متر است و میزان بارندگی در گرگان در این ماه بیش از 17 میلی‌متر به ثبت رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان ادامه داد: جریان رودخانه‌ها در مهرماه پارسال تا مردادماه امسال، نسبت به دوره‌ی شاخص در حوضه‌ی قره‌سو بیش از 80 درصد و در حوضه‌ی گرگانرود 63 درصد کاهش داشته است.

حیدریان تصریح کرد: ذخیره‌ی آبخوان‌های آزاد زیرزمینی استان گلستان نیز در مردادماه، در مقایسه با مرداد پارسال، بیش از 168 میلیون مترمکعب کاهش داشته است که در مقایسه با متوسط 22 پارسال، بیش از 102میلیون مترمکعب کاهش حجم ثبت شده است.

وی از مردم و به‌ویژه کشاورزان خواست با مدیریت بهینه‌ی منابع آب و کاهش سطح کشت محصولات، یار و یاور شرکت آب منطقه‌ای گلستان و حافظ منابع آب استان باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا