گوناگون

برداشت 70 تن عسل در مریوان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان از برداشت 70 تن عسل در مریوان خبر داد و گفت: از مجموع ۱5 هزار کندوی عسل موجود در شهرستان مریوان بیش از ۷۰ تن عسل برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «سیدعزیز هاشمی» در آئین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: از مجموع 10 هزار کندوی عسل موجود در شهرستان مریوان بیش از 70 تن عسل برداشت شد.

وی افزود: شهرستان مریوان یکی از شهرستان‌های مهم در تولید عسل استان کردستان است که متأسفانه در طول سال‌های اخیر بعلت کاهش نزولات آسمانی و افزایش حجم زیاد ریزگردهای شاهد کاهش میزان تولیدات عسل در شهرستان بودیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان تصریح کرد: نمایشگاه عسل و فرآورده‌های آن بمنظور شناخت این مواد خوراکی مغذی به گردشگران و میهمانانی که در این شهرستان حضور دارند از 20 تا 30 اردیبهشت‌ماه دایر است و مردم می‌توانند برای خرید این محصول غذایی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه عسل شهرستان مریوان با 20 غرفه‌ی عرضه‌ی عسل کاملاً طبیعی و فرآورده‌ی جانبی آن در محل آموزش و پرورش قدیم شهرستان مریوان برپا می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه با همکاری تعاونی زنبورداران و جهاد کشاورزی شهرستان مریوان دایر می‌شود و ایجاد اطمینان در بازار مصرف و شناساندن عسل طبیعی مریوان به بازار مصرف 2 هدف عمده‌ی برگزاری این نمایشگاه است.

وی از تولیدکنندگان عسل در مریوان خواست در نمایشگاه حضور یابند و اظهار امیدواری کرد با شناساندن عسل طبیعی مریوان بتوانیم صنعت تولید عسل طبیعی در مریوان را ترقی بخشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا