گوناگون

حج؛ موسم بیداری جهان اسلام برای مبارزه با استکبار جهانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: موسم حج موسم بیداری جهان اسلام برای مبارزه با طاغوت و استکبار جهانی است و حج‌ گزاران از این فرصت عظیم با آگاهی و بینش مناسب بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به فرارسیدن ایام معنوی حج، گفت: فریضه معنوی حج ویژگی‌های منحصر بفردی دارد که از جمله آنها حضور مردمانی از ملت‌های مختلف علی‌الخصوص مردمانی که یا کاملاً یا به طور نسبی و موقت از سیطره‌ی حاکمیت طاغوت در کشور خود رهایی یافته‌اند. مردمی که از جبهه‌ی استکبار و به‌ ویژه از آمریکا و اسرائیل و حامیان آنها در منطقه متنفرند.

وی به نشر بیداری اسلامی از کشور ایران به دیگر ممالک اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز برای آمریکا و کشورهای غربی به اثبات رسیده که بیداری اسلامی منطقه از انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته است. آنها در طول سال‌های پس از انقلاب مردم ایران را تحریم کردند، تهدید کردند، حتی حمله‌ی نظامی کردند و هر کار دیگری که می‌توانستند انجام دادند، اما ایران اسلامی ایستادگی کرد. وقتی امت اسلامی این مقاومت را دید، به صحنه آمد و برای تغییر وضعیت خود دست به کار شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به شعار امسال موسم حج «معنویت، خود باوری و اتحاد اسلامی»، حج را فرصت بی بدیلی برای خود سازی فردی و اتحاد و خود باوری مسلمانان دانست و افزود: یکی از سناریوهای دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی تبلیغ درباره‌ی این است که شیعیان قصد مصادره‌ی این انقلاب‌ها را دارند. در حالی که موضع جمهوری اسلامی در همه ‌حال همراهی با این ملت‌ها است. موضع ما عبارت است از محبت، انس، یکدلی، همراهی و هماهنگی بین امت اسلامی و نیز همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان فرمودند، “مراقبت از این جریان بیداری است”.

حجت‌الاسلام ستوده در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله شیعه هراسی در غرب اشاره کرد و افزود: غربی‌ها سال‌ها است که علیه شیعه ‌بودن ایرانیان تبلیغ می‌کنند و می‌کوشند که به شیعه‌هراسی دامن بزنند. آنها خیال می‌کنند که حمایت ایران از حزب‌الله لبنان به خاطر شیعه‌ بودن آنها است، اما وقتی مشاهده کردند که جمهوری اسلامی از مقاومت اسلامی فلسطین حمایت می‌کند که نه‌ تنها شیعه نیستند، بلکه در برخی موارد با مواضع جمهوری اسلامی هم زاویه دارند، متوجه شدند که برای جمهوری اسلامی و رهبری ایران، «اصل اقامه‌ی هویت اسلامی» و اصل «اقامه‌ی عزت اسلامی» مطرح است. همین مسئله بر اثربخشی انقلاب اسلامی در جهان اسلام افزود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: امروز همان خواسته‌های آرمانی مردم ایران در انقلاب اسلامی، خواسته‌ی ملت‌های منطقه است و همان شعارها دوباره تکرار می‌شود. امروز شعار الله‌اکبر و لااله‌الاالله که در همه‌ این انقلاب‌ها سر داده می‌شود، تنها شعار شیعیان نیست؛ شعار جهان اسلام است و تا آزادی کامل ملت مسلمان جهان از طاغوت و استکبار جهانی، سرداده خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا