گوناگون

بررسی راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی در حوزه پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، ايراندخت عطاريان که در جمع مديران و معاونين شرکت پتروشيمي جم سخن مي گفت، افزود : ساماندهي فعاليت هاي حوزه اقتصادي و بهبود نظارت بر شرکتها و مجموعه هاي تابعه از مهمترين اهداف اين برنامه است و همچنان بازديد هاي هفتگي از شرکت هاي اقتصادي تحت پوشش صندوق بازنشستگي کشوري ادامه خواهد داشت .

وي افزود : در اين بازديدها در جهت شناسايي مشکلات و آسيب هاي موجود در حوزه اقتصادي و همچنين تقويت نظارت ها ، تصميماتي اتخاذ مي شود که بطور قطع آثار اين نوع اقدامات در بهبود امور شرکتها و در ارايه خدمات به مردم مؤثر خواهد بود .

عطاريان با بيان اينکه امسال از سوي رهبر معظم انقلاب به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملّي و مديريت جهادي نامگذاري شده است اجراي سياست اقتصاد مقاومتي را به عنوان استراتژي جديد توسعه و پيشرفت ايران عنوان کرد و گفت : صندوق بازنشستگي کشوري و شرکت هاي تابعه با سرلوحه قرار دادن سياست هاي 24 گانه اقتصاد مقاومتي برنامه ها و اقدامات خود را در مسير اجرايي شدن اين سياست ها متمرکز کرده اند .

مدير عامل صندوق بازنشستگي کشوري در ادامه افزود : سياست هاي کلي ” اقتصاد مقاومتي ” با رويکرد کاهش آسيب پذيري اقتصاد ايران طراحي شده است و بنا بر ديدگاههاي صاحب نظران و تحليل گران اقتصادي اجراي اين سياست به عنوان يک الگوي کامل توسعه اقتصادي در جهت ارتقاي رفاه مردم است و تدبيري سنجيده براي مقابله با تحريم ها و فشارهاي خارجي دشمنان عليه ايران است .

مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري افزود: بخش بالا دستي نفت – گاز و پتروشيمي در اقتصاد ايران از موقعيت و جايگاه ممتازي برخوردار است و بايد ظرفيت ها و قابليت هاي اين حوزه براي رشد و تعالي و اعتلاي اقتصادي کشور مورد توجه قرار گيرد .

عطاريان با بيان اينکه اين صندوق در حال حاضر در شش صنعت نفت و گاز و پتروشيمي ، حمل و نقل دريايي ، هوايي و جاده اي و فولاد ، ساختمان ، گردشگري و صنايع غذايي فعاليت دارد اظهار داشت: با توجه به حضور جدي و اثر بخش صندوق بازنشستگي کشوري در صنعت پتروشيمي آمادگي اين صندوق را با فعالان ، متخصصان و کارآفرينان و سرمايه گذاران بخش خصوصي در حوزه پتروشيمي اعلام کرد .

وي ادامه داد: پتروشيمي جم از شرکت هاي بزرگ پيشتاز در صنعت پتروشيمي در خاورميانه است و در يکسال گذشته در عرضه محصولات جديد در بخش پتروشيمي توانسته به موفقيت هاي چشمگيري دست يابد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا