گوناگون

تحقق وعده دولت یازدهم به مردم آذربایجان / دریاچه ارومیه احیا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جبارزاده ظهر چهارشنبه در همایش بزرگی که به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: احیای دریاچه ارومیه وعده دولت یازدهم به مردم آذربایجان پیش از انتخابات ریاست جمهوری بود و قرار است به زودی اقدامات عملی در این خصوص آغاز شود.

وی افزود: احیای دریاچه ارومیه در نخستین جلسه دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت و تاکنون بر اساس مطالعات 19 دستور العمل برای احیای دریاچه ابلاغ شده است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برگشت دریاچه ارومیه به حالت اولیه خود خیلی طول نخواهد کشید و چهره این دریاچه روز به روز بهتر خواهد شد و پس از احیا جشنی با حضور مردم در این دریاچه برگزار خواهد شد.

جبارزاده با بیان این مطلب اظهار داشت: رئیس جمهور قرار است پس از سفر ترکیه در جلسه نهایی برای احیای دریاچه ارومیه در کارگروه حاضر شود و اقدامات عملی در این خصوص آغاز شود.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات دولت یازدهم گفت: با توجه به اینکه دولت یازدهم با کمبود اعتبارات مواجه است اما برای احیای دریاچه ارومیه هیچ محدودیت منابع مالی وجود ندارد و دولت با تمام توان خود برای احیای این دریاچه تلاش خواهد کرد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر برای حفظ محیط زیست اقدامات عملی صورت نگیرد، عواقب آن دامن گیر تمام استان خواهد بود و باید در این راستا مسوولان و متولیان امر تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.

جبارزاده در پایان افزود: گروه کارشناسی برای احیای دریاچه ارومیه با بیش از 600 نفر از اساتید و کارشناسان صاحب نظر دانشگاه های تبریز، ارومیه و شریف و با بیش از 50 نفر کارشناس خارجی این دریاچه احیا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا