گوناگون

رتبه یک گلستان در فعالیت های فرهنگی کشور به یک ارتقاء یافت

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا منتظری بعد از ظهر چهارشنبه در آیین معارفه و تکریم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: برای سال 93 هم تردیدی ندارم که مقام نخست از آن گلستان خواهد شد، البته نباید به این حد قانع باشیم که قناعت در این مقوله سرآغاز توقف است.

وی با بیان اینکه هویت ایرانی اسلامی سرمایه اصلی ما است، اظهار کرد: بحث مفاخر و مشاهیر را در این سالها به صورت جدی دنبال کردیم که در این راستا راه اندازی پارک مفاخر و مشاهیر و ثبت مختومقلی فراغی به عنوان شاعر ایرانی ترکمن از جمله موفقیت های کسب شده در این حوزه بوده است.

منتظری یادآور شد: در سال جاری دیوان مختومقلی به زبان فارسی ترجمه شد که این اتفاق یقینا افق نوینی در تاریخ هنری گلستان برای هنردوستان ایجاد می کند.

وی ادامه داد: برپایی همایش بزرگداشت میرفندرسکی، قابوس نامه، فخرالدین اسعد گرگانی و جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی به مدت 5 سال متوالی از دیگر فعالیت مجموعه فرهنگ و ارشاد گلستان بوده است.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: گلستان به عنوان دبیر خانه دائمی جشنواره هنرهای تجسمی انتخاب شد که این هم یکی از افتخارات اهالی هنر استان است.

وی از شکل گیری دانشکده علمی کاربردی فرهنگ و هنر در گلستان خبر داد و بیان کرد: راه اندازی این دانشکده در استان سبب ارتقا دانش هنرمندان این خطه می شود به همین جهت از مدیر جدید درخواست احداث این دانشکده را در استان دارم زیرا جوانان این مرزو بوم دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در بخش فرهنگ و هنر هستند.

غلامرضا منتظری در خاتمه تاکید کرد: خوشبختانه اداره فرهنگ و ارشاد امروز در استان به جایی رسیده که ضرورت آن احساس می شود و دیگر در حاشیه نیست بلکه اکنون در بطن جامعه قرار گرفته است.

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ظهر چهارشنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، در این مراسم از غلامرضا منتظری پس از 8 سال خدمت در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تقدیر شد و حجت الاسلام علی اصغر فضیلت به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا