گوناگون

نخستین گواهینامه الکترونیکی مهارت در سیستان و بلوچستان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان صبح چهارشنبه در حاشیه رونمایی و اهدای نخستین کارت الکترونیکی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان داشت: سازمان آموزش  فنی و حرفه ای مرجع بسیار مناسب و توانمندی در راستای تقویت و آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در جامعه و در راستای آماده سازی جوانان برای ورود به بازار کار و عرصه تلاش محسوب می شود.

علی اصغر جمشید نژاد بیان داشت: در این راستا هیچ  دستگاهی به اندازه سازمان فنی و حرفه ای در آموزش نیروهای جویای کار با سبک علمی و عملی در عرصه اشتغال در کشور سهیم نبوده است.

وی از فرایند آسان سازی در صدور گواهینامه ها ی مهارتی، پروانه مهارت صنایع ساختمان و  سایر گواهی صلاحیت حرفه ای با بهره گیری از فناوری روز و به شکل کارت هوشمند به عنوان گام مهمی در راستای اهداف دولت الکترونیک یاد کرد.

وی ارایه آموزش های فنی و حرفه ای را در جامعه بسیار مهم توصیف کرد و افزود: در صورت توجه بیشتر به این مقوله می توان بخش عمده ای از معضل بیکاری در کشور را توسط این سازمان حل و رفع کرد.

جمشید نژاد ادامه داد: تعداد 100 هزار دانشجو در این استان و در مراکز عالی مشغول به تحصیل هستند که پیوند آنها با صنایع و تقویت مهارت های عملی انها در کنار دانسته های تئوری می تواند روند توسعه استان را سرعت بخشد.

وی ورود هر جوان را به بازار کار مستلزم برخورداری از سه عامل مالی، کسب تخصص و مهارت مؤثر دانست و افزود: مهارت تفاوت چشمگیری با دو امکان دیگر دارد زیرا اکتسابی است و زمان رسیدن به آن بسیار کوتاه است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا