Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرشهر سازیعکسعمومی

برف روبی پیشرفته در جاده های ژاپن چگونه انجام خواهد شد ؟

در استان تویاما کشور ژاپن روستاهایی در مناطق کوهستانی قرار دارند که در بیشتر روز های سال پوشیده از برف هستند . اما مسئولان این استان با استفاده از روش های برف روبی پیشرفته اقدام به پاکسازی جاده های تویاما می کنند .برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه شوید .

برف روبی پیشرفته در کشور ژاپن به سختی و با استفاده از تجهیزات قدرتمندی انجام می شود . جاده های کوهستانی در استان تویاما گاهی اوقات تا ۱۸ متر پوشیده از برف خواهند شد و بولدوزر‌های پر قدرت طی یک پروسه نسبتا طولانی مسیر روستاهای اطراف در این منطقه را باز می کنند .

در نخستین قدم یک بولدوزر برای رانندگی در بالای لایه برف به منطقه اعزام خواهد شد . در هنگام حرکت این بولدوزر مسیر آن با استفاده از سیستم GPS و سیگنال‌ های تلفن ماهواره‌ ای بررسی می‌ شود. پس از آن گروهی از بولدورزها به همراه کج‌ بیل‌ ها و همچنین مکنده‌ های چرخشی برف ، عملیات برف روبی پیشرفته  را آغاز خواهند کرد .کار این تجهیزات تا زمانی که تمامی لایه های برف برداشته شود ادامه خواهد داشت .

اما جالب است بدانید که این کار در شهر تویاما تنها یکبار آن هم در فصل بهار انجام خواهد شد و در طول زمستان مردم روستاها خود وظیفه باز کردن جاده ها را دارند .شهر تویاما در کشور ژاپن ، بیش از ۵۴ هزار نفر جمعیت دارد و میزان بارش برف در این شهر بطور میانگین ۱۲ متر در سال است .

اگر بخواهیم پر برف ترین شهر ژاپن را با پر برف ترین شهر آمریکا یعنی سیراکیوز مقایسه کنیم ، باید گفت که در هر سال در شهر تویاما چهار برابر سیراکیوز برف می آید . در فصل زمستان معمولا مسیر های منتهی به شهر سیراکیوز بسته هستند اما شهر تویاما هیچ گاه به علت بارش برف تعطیل نخواهد شد .

در شهرها برف روبی و یخ زدایی در مقیاس بسیار بزرگتر از افراد و جاهای کوچک اتفاق می افتد. است. بسیاری از شهرها در مناطقی که به طور منظم بارش برف دارند دارای ناوگانی برای برف روبی هستند.شن پاشی توسط ماشینها و افراد شن پاش بخش مهمی از ناوگان برف روبی شهری است. با توقف بارش برف لودر و گریدر کار هل دادن و برداشتن و بارگیری برف را انجام می دهند. در شهرهایی که در آنها در طول زمستان پیوسته برف می بارد و انباشته  می شود لازم است برف تجمع یافته در اطراف خیابانها و پیاده روها از محل تخلیه و به جای دیگری حمل شوند.  معمولاً ذوب کردن برف گزینه ارزانتری نسبت به حمل آنها است.برف روبی بر روی طراحی زیرساخت های شهری اثر می گذارد و برای مثال ممکن است منجر به ساخت بلوارهای پهن تر شود. شیرهای آتش نشانی بلند نیز راهکارهای دیگری در این شهرها هستند.

باهم در میهن پست تصاویری از برف روبی پیشرفته در جاده های کشور ژاپن را تماشا می کنیم .

منبع   popularmechanics

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا