گوناگون

برگزاري مسابقه اسب دواني استقامت براي اولين بار در گلپايگان

به گزارش خبرنگار مهر، با برنامه ريزي انجام گرفته از سوي هيئت سواركاري بسيج سپاه ناحيه مقاومت گلپايگان و همكاري هيئت سواركاري شهرستان، براي اولين بار مسابقه اسب دواني استقامت به مسافت 20 كيلومتر در فضايي كاملاً طبيعي ( عبور از رودخانه- كوه- تپه- دشت) پيش از ظهر امروز با حضور 15 سواركار زبده شهرستان گلپايگان برگزار شد.

بهزاد مدني مسئول هيئت سواركاري بسيج سپاه گلپايگان ضمن اعلام خبر فوق افزود: مسابقات استقامت رده آغازگر يك به مسافت 20 كيلومتر با شركت سواركاران و اسب هاي بومي اين منطقه زير نظر فدراسيون اسب دواني استقامت و دامپزشكي با هدف پايه گذاري و استمرار اين مسابقات به مراحل بالاتر در منطقه كاملاً طبيعي (حسن حافظ) برگزار خواهد شد.

وي تصریح كرد: سواركاران پس از طي 20 كيلومتر مسافت در زمان يك ساعت و 40 دقيقه مديريت زماني تعيين شده به خط پايان خواهند رسيد و از نفرات اول تا سوم با اهداي لوح، تقدير به عمل خواهد آمد.

مدني در ادامه با اشاره به اينكه در مسابقات استقامت به لحاظ سلامتي اسب كه با مديريت زماني و معاينات انجام شده از سوي دامپزشك در ابتدا و پايان مسابقه صورت مي گيرد، بيان داشت: در صورت زودتر به خط پايان رسيدن سواركار در زمان تعيين شده كه با معاينه ضربان قلب اسب (بالاتر از 56) مشخص مي شود، سواركار متخلف از دور مسابقات حذف خواهد شد.

مسئول هيئت سواركاري بسيج گلپايگان در پايان اظهار داشت: نفرات برتر با رعايت قوانين مربوطه در مسابقات 40 كيلومتر استان راه خواهند يافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در پايان اين مسابقه به ترتيب حميدرضا غفاري با اسب (هيرات)، امير شاهپري با اسب (پرچم) و مصطفي طبرزدي با اسب (لشكر) مقام اول تا سوم را كسب كردند.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا