گوناگون

پایه ریزی تمدن نوین اسلامی بدون نقش آفرینی ویژه بانوان امکان پذیر نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان مانه و سملقان که در محل مسجد جامع شهر آشخانه برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: هر جا موفقیتی نصیب ملت و کشور ما شده با امداد الهی بوده است.

وی با اشاره به پنج اردیبهشت ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس و طوفان شن، افزود: علاوه بر این، پیروزی انقلاب اسلامی و فرار شاه و سرنگونی رژیم تحت حمایت آمریکا، شکست طرح های آمریکا با استفاده از ارتش شاهنشاهی برای مقابله با پیروزی انقلاب اسلامی، شکست کودتای آمریکایی نوژه، شکست آمریکا در به انزوا کشاندن ایران در طول سال های پس از انقلاب، شکست کودتای مخملی آمریکا در فتنه 88 و .. از جمله مواردی هستند که امداد غیبی الهی به مدد ملت ایران آمده است.

خطیب نماز جمعه مرکز شهرستان مانه و سملقان در ادامه با اشاره به روز شوراهای اسلامی، عنوان کرد: شوراها باید با مردم ارتباط تنگاتنگ داشته باشند، گزارش عملکرد خود را سالانه یا فصلی به صورت شفاف به مردم ارائه دهند، در ارائه خدمات و یا صدور پروانه ها هیچ گونه تبعیضی قائل نشوند، با همدیگر تفاهم و همدلی داشته و مظهر تعامل و وحدت باشند و همچنین با جدی گرفتن اقدامات فرهنگی؛ از فعالیت های فرهنگی مثبت غفلت نکنند.

حجت الاسلام احمدزاده در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع بانوان افزود: بانوان نه تنها نیمی از جمعیت کشور محسوب می شوند بلکه به علت بر عهده داشتن نقش مرکزی در خانواده و تربیت نسل آینده از اهمیتی حیاتی در سلامت جامعه و خانواده برخوردارند.

به گفته وی از این رو است که هر طرحی برای پایه ریزی تمدن نوین اسلامی بدون توجه به نقش و جایگاه بانوان در جامعه طرحی شکست خورده و ناتمام خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا