گوناگون

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو همگانی شدن فرهنگ کار است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز شهرستان شیروان که در محل مصلای نماز جمعه شهر شیروان برگزار شد؛ با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی کارگر، اظهار کرد: اساس اقتصاد تولید است و ستون اصلی تولید نیز کارگران هستند.

وی انرژی بخش حوزه اقتصاد و لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را همگانی شدن فرهنگ کار در رده های مختلف جامعه ذکر و اضافه کرد: با فرهنگ سازی کار می توانیم تحریم ها را شکست دهیم و در این زمینه نباید تنها منتظر شکستن تحریم ها از طریق مذاکرات باشیم.

به گفته حجت الاسلام کوثری باید ملت رشید ایران با عنایت به آموزه های دینی، کار را جهاد فی سبیل الله و عبادت بداند و راه نجات و رستگاری خود را مسیر هدایت و تلاش در جهت کسب رزق و روزی حلال قرار دهد و بیکاری و سستی را مفسده دین و دنیا بشناسد.

خطیب نماز جمعه شیروان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته سلامت، عنوان کرد: برای تحقق شعار”خودمراقبتی؛ یک عمر سلامت” باید به آموزه های دینی پناه ببریم و با خود مراقبتی و خود مدیریتی سلامت همه جانبه داشته باشیم و هزینه های درمانی را کاهش دهیم.

حجت الاسلام کوثری همچنین با اشاره به پنجم اردیبهشت ماه؛ سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، این شکست را تجلی اراده خداوند و امدادهای غیبی پروردگار عالم بر این ملت دانست و افزود: آمریکا این شکست را تا ابد نمی تواند ترمیم کند و آبروی بر باد رفته خود در طوفان طبس را بازیابی کند.

وی در ادامه به روز شوراها نیز پرداخت و اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند برای کارآمدی شوراها نباید جناح بندی ها و انگیزه های حزبی، گروهی و شخصی و طایفگی در شوراها وارد شود و به جای شور و مشورت و همدلی برای کار و خدمت به مردم و باز کردن گره از امور شهری؛ شورا به مرکزی برای اختلافات و تسویه حساب های شخصی و قومی و قبیلگی و باندبازی تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا