گوناگون

برگزاری سمینار فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایلام با حضور سرمایه گذاران ایتالیایی

‌استاندار ایلام در دیدار با سفیر ایران در ایتالیا از برگزاری سمینار فرصت‌های سرمایه گذاری با حضور سرمایه گذاران ایتالیایی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام مهندس «محمدرضا مروارید» در جلسه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که با حضور «مظفری» سفیر ایران در ایتالیا و مهندس «حسن رستم‌زاد» دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور استان برگزار شد اظهار کرد: در این سمینار که به زودی با حضور تجار و سرمایه گذاران ایرانی و ایتالیایی برگزار خواهد شد ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی و عمرانی استان ایلام که نیاز به سرمایه گذاری دارد مورد بررسی قرار خواهند گرفت .

مروارید همچنین از خواهر خواندگی تورینو ایتالیا با شهر ایلام خبر داد و گفت: مقدمات این کار فراهم شده و هیاتی از بازرگانان ایتالیایی به ایلام سفر خواهند کرد و در این خصوص با شهردار این شهر نیز مذاکراتی صورت گرفته است

استاندار ایلام با اشاره به ظرفیت‌های استان از جمله نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه گفت: با توجه به نزدیکی میادین نفتی عراق به مهران سرمایه گذاران بسیاری برای ایجاد پالایشگاه در مهران اعلام آمادگی کرده‌اند و کشور عراق نیز از ایجاد پالایشگاه در مهران حمایت کامل دارد .

وی همچنین با اشاره به طرح راه آهن اندیمشک تا میاندوآب افزود: مطالعات اجرای این طرح تا ایلام صورت گرفته است و قطعه مورد نظر ما در استان از اندیشمک تا اسلام آباد است که اولویت استان از اندیشمک تا اسلام آباد است.

مروارید به آزاد راه کربلا – تهران اشاره و عنوان کرد: قطعه تهران تا همدان اجرایی شده که از دیگر زمینه‌های سرمایه گذاری اجرای آزاد راه همدان تا مهران و دهلران است که فرصت مناسبی برای حضور سرمایه گذاران ایتالیایی فراهم می‌آورد.

مظفری سفیر ایران در ایتالیا نیز با بیان این که حضور سرمایه‌گذاران ایرانی و ایتالیایی در سمینار فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار مغتنم و مورد توجه است، خاطر‌نشان کرد: توجه سرمایه گذاران به ایلام به دلیل بالا بودن مصرف انرژی در عراق است و ایلام بهترین فرصت‌ها را برای صادرات به عراق در اختیار دارد و ایجاد کارخانجات مختلف در ایلام با توجه به امنیت می‌توان هم برای ایران و هم عراق مفید واقع شود و صادرات به کشور عراق را نیز افزایش داده و رونق بخشد‌.

وی حوزه مورد علاقه سرمایه گذاران را بیشتر در بخش مصالح ساختمانی و تولید سرامیک و کاشی عنوان کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالای تولید این محصولات در ایتالیا و نیاز بالای کشور عراق به نظر می‌رسد ایجاد چنین واحدهایی از توجیه اقتصادی بالایی برای سرمایه گذاران ایتالیاتی برخوردار بوده چرا که این صنایع در حال حاضر در ایتالیا با رکود مواجه است‌.

سفیر ایران در ایتالیا افزود: شرکت‌های ایتالیایی برای سرمایه گذاری در بخش راه آهن نیز بسیار مشتاق‌ بوده و در این خصوص پروژه‌های بزرگی را نیز در جهان اجرا کرده‌اند‌.

مظفری با بیان اینکه کشور ایتالیا قبل از تحریم‌ها بیشترین مراوادات تجاری را با ایران داشته ولی با وجود تحریم‌ها در حال حاضر بعد از آلمان بیشترین مراوادات تجاری را با کشور ایران داراست، تصریح کرد: اقتصاد ایتالیا مکمل اقتصاد ایران است و دارای صنایع کوچک، متوسط و بزرگ است.

وی از استاندار ایلام برای سفر به ایتالیا و حضور در جمع سرمایه‌گذاران دعوت به عمل آورد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا