گوناگون

برگزاری ماراتن حجاب در میشیگان

2222794 705به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،این برنامه با عنوان «راه رفتن با عفت» در روز 14 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و در آن تلاش می‌شود تا تصورات نادرست در مورد حجاب تا حدی از اذهان مردم زدوده شود.

فاطمه داهویی، رئیس گروه پیشاهنگان دختر مسلمان در جنوب‌شرقی میشیگان، که مسئولیت برگزاری این برنامه را بر عهده دارد، گفت: حیا و عفت یک مفهوم جهانی است، اما در هر جا برای ابراز آن شیوه متفاوتی به کار می‌رود.

داهویی، رهبر گروه پیشاهنگی 48050 است که با حدود 300 عضو از میان دختران مسلمان آمریکا، بزرگترین گروه پیشاهنگان دختر در این کشور محسوب می‌شود.

ایده برگزاری ماراتون پیاده‌روی برای معرفی حجاب هنگامی مطرح شد که اعضای این گروه پیشاهنگی ویدئویی را دیدند که بانوان مسلمان با هدف معرفی حجاب اسلامی، به غیرمسلمانان کمک می‌کردند تا حجاب را امتحان کنند.

در این برنامه به دختران غیرمسلمان پیشنهاد خواهد شد که با برسرگذاشتن حجاب و شرکت در این ماراتون پیاده‌روی، یک روز خود را به جای بانوان مسلمان بگذارند.

هفته گذشته نیز دانشجویان مسلمان دانشگاه میشیگان مرکزی با برگزاری برنامه ویژه‌ای از دانشجویان دختر غیرمسلمان دعوت کردند که ضمن امتحان کردن حجاب، با نحوه پوشش بانوان مسلمان و فلسفه آن آشنا شوند.

برنامه مشابهی نیز سال گذشته با نام «یک روز با حجاب» از سوی انجمن دانشجویان مسلمان در دانشگاه میشیگان شرقی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا