گوناگون

برگزاری گفتمان مطهر در همدان

رضا ویسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در هفته معلم و در مقاطع متوسطه مدارس همدان 30 گفتمان با موضوعیت ولایت پذیری و خطرات برخی از شبکه های اجتماعی برگزار می شود.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه در طول چند دهه گذشته، برنامه ‌های فرهنگی و در خور توجه فراوانی از سوی سازمان تبليغات اسلامی، طراحی، مديريت و اجرا شده است، افزود: طرح گفتمان های دينی از طرح‌های استثنايی و مؤثری است که اجرای آن به اين شکل و محتوا، نه تنها بی ‌سابقه است بلکه تداوم آن می تواند تا حد زيادی باعث افزايش خودباوری و کاهش خطاهای فکری و عقيدتی نسل جوان شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در اين طرح از کليشه ‌گرايی پرهيز شده و آنچه اکنون تحت عنوان گفتمان دينی در کشور شاهد برگزاری آن هستيم، حرکت منسجم و يکپارچه‌ا ی است که بر اساس دانش، نگرش و بينش علمی و امروزی طراحی شده است، بیان داشت: این گفتمان ها تاثير مقطعی خود را در کوتاه ‌مدت، تاثير مثبت خود را در ميان مدت و تاثير اصلی و واقعی خود را در دراز ‌مدت بر جامعه بويژه نسل جوان و نوجوان خواهد گذاشت.

ویسی با بیان اینکه گفتمان های دینی در سال‌های اخیر به خصوص در مساجد، مدارس و دانشگاه ها رشد داشته است، اضافه کرد: برگزاری این گفتمان ‌ها به نحو صحیح و بدون آفت‌های حاشیه ‌ای می ‌تواند بستر شکل گیری یک جامعه ایمانی با یک زیر ساخت و چارچوب قوی را فراهم کند.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان همدان عنوان داشت: گفتمان های دینی یک گفتگوی دو طرفه است که در نهایت خونسردی و برای اقناع و به نتیجه رسیدن انجام می شود و در آن صفات خوب و آسیب های یک اندیشه و فکر مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوان بهترین فرهنگ و اندیشه را برای پیشرفت یک جامعه انتخاب کرد.

وی با بیان این که تاکنون استقبال مردم و اساتید حوزه و دانشگاه از گفتمان های دینی خوب بوده است، گفت: با توجه به این که جامعه ما یک جامعه دینی است و فرهنگ اسلامی در آن رواج دارد مردم و اندیشمندان باید حضور پرشورتری در جلسات و کرسی های گفتمان دینی و علمی داشته باشند.

ویسی ابراز داشت: همچنین گفتمان های دینی به صورت خودکار فرهنگ مطالعه را در جامعه گسترش می دهند.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان همدان اذعان داشت: انسانی می تواند در این گفتمان های دینی اندیشه برتر و بهتر را بشناسد که در مورد موضوعات مختلف حداقل مطالعه را داشته باشد در غیر این صورت حضور در این گفتمان ها به خصوص گفتمان های تخصصی حتی ممکن است موجب افزایش شبهات انسان شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا