گوناگون

بزرگترین مجتمع فولادی شمال غرب کشور در مشگین شهر کلنگ زنی شد

81198822 5756757

سرپرست فرمانداری مشگین شهر روز پنجشنبه در این آیین گفت: کارخانه فولاد نورد مشگین شهر با تلاش نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی ، استاندار و امام جمعه اردبیل با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان با عنوان مجتمع آهن و فولاد سبلان به زودی کلنگ زنی می شود.

ابراهیم امامی افزود: این مجتمع صنعتی چرخه کاملی از زنجیره تولید را از معدن تا محصولات فولادی را تشکیل

می دهد که تمام فرایند به صورت یک جا در این مجتمع انجام می گیرد.

وی گفت: این پروژه عظیم در چهار فاز اجرا می شود که در فاز اول این پروژه احداث کارخانه کنسانتر با ظرفیت بیش از 300 هزار تن در سال ، فاز دوم افزایش ظرفیت تولید کارخانه تا یک میلیون تن در سال ، فاز سوم احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی به ظرفیت تولید 400 هزار تن در سال و فاز چهام این پروژه احداث کارخانه ذوب و ریخته گری و نورد مقاطع فولادی به ظرفیت 500 هزار تن عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار کرد: این مجتمع فولاد در زمینی به مساحت 72 هکتار و با سرمایه گذاری اولیه 15 هزار میلیارد ریال با اشتغال زایی مستقیم بیش از سه هزار نفر احداث می شود.

وی گفت: با احداث این مجتمع بسیاری از مشکلات اشتغال و بیکاری جوانان در این شهرستان رفع خواهد شد طوری که برای بیش از 12 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال ایجاد خواهد کرد.

امامی با بیان این که زمینه و زیر ساخت سرمایه گذاری برای چنین پروژه هایی در این شهرستان وجود دارد افزود: شهرستان مشگین شهر آماده پذیرایی و استقبال از سرمایه گذاران در زمینه های مختلف است.

وی با اشاره به وجود معادن عظیم سنگ آهن در شهرستان مشگین شهر گفت: فروش مواد خام معادن شهرستان یکی از عمده نگرانی های این شهرستان بود که با احداث این مجتمع این نگرانی ها نیز رفع شده و از غارت معادن شهرستان جلوگیری شده است.

سرمایه گذار این پروژه عظیم محمد رضا زنوزی یکی از 10 سرمایه گذاران برتر کشور است و پیش از این در چند شرکت تولیدی ، صنعتی ، خدماتی ، بانکی و ورزشی در ایران سرمایه گذاری کرده است.

از جمله این سرمایه گذاری ها می توان به موسسه فرهنگی ، ورزشی گسترش فولاد تبریز ، بانک سامان ، هواپیمایی آتا ، کارخانه بنیان دیزل ، گروه صنعتی ایران خودرو تبریز ، شرکت سرمایه گذاری گسترش فولاد تبریز ، مجتمع فولاد عجبشیر ، گروه صنعتی درپاد تبریز ، گروه کارخانه های یاقوت صنعت تبریز ، گروه صنعتی توانگران سهند ، گروه صنعتی الماس تبریز ، مرکز آموزش ‎گذاری فولاد گستر کوثر ، گروه سرمایه گذاری دریک اشاره کرد که بیش از هفت هزار نفر در آن اشتغال دارند.

شهرستان مشگین شهر در 100 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

7117/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا